طاهریان: در صورت لزوم جذب مربی خارجی زن را در برنامه قرار می‌دهیم

  • آرشیو
  • چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ۸:۰۵
    کد خبر :207994

نایب رئیس اول کمیته ملی المپیک گفت: در صورت نیاز فدراسیون ها و تیم ها، شرایط لازم مهیا می شود تا مربیان قابل خارجی زن برای ورزشکارانمان جذب شود.

طاهره طاهریان در گفتگو با مهر در مورد برنامه هایی که به عنوان نایب رئیس کمیته ملی المپیک برای پیگیری در این کمیته و به ویژه در بخش بانوان دارد توضیح داد.

وی با تأکید بر اینکه در کمیته ملی المپیک نایب رئیس بانوان نیست، تصریح کرد: من به عنوان نایب رئیس اول کمیته ملی المپیک مسئول پیگیری بسیاری از فعالیتها و برنامه ها همزمان در دو بخش زنان و مردان تمام فدراسیون ها هستم به ویژه فدراسیون هایی که باید برای بازی های آسیایی و المپیک آماده شوند مثل آن دسته از فدراسیون ها که الان بازی های آسیایی ۲۰۱۸ را در پیش دارند.

طاهریان که پیش از این نیز تجربه ۸ سال حضور در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک را داشت، با بیان اینکه رویکرد این کمیته نسبت به فدراسیون های اعزامی به بازی های آسیایی پیش رو، یک رویکرد حمایتی است، افزود: در وزارت ورزش فریبا محمدیان معاونت امور بانوان را بر عهده دارد. وی مدیری با برنامه و توانمند است که رویکردی کاملاً حمایتی از ورزش قهرمانی دارد. پیش از این صحبت هایی در جهت ایجاد هماهنگی بیشتر با وی داشتم و همان موقع عرض کردم که هر گونه برنامه و پیشنهاد مطرح شده از طرف وی توسط من و در کل مجموع هیات اجرایی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: من معاونت امور بانوان وزارت ورزش و توانمندی های وی برای این مسئولیت را باور دارم چرا که فعالیت های با برنامه ای در دستور کار دارد. باور من این است شرایط خوبی برای ورزش بانوان حتی در بازیهای آسیایی و المپیک فراهم خواهد شد.

وی در بخشی از این گفتگو خاطرنشان کرد: برای ورزش بانوان در بعد قهرمانی محدودیت های زیادی وجود دارد که ممکن است برای آنها مشکلاتی هم ایجاد کند. به هر حال ورزشکاران ما شرایط برابری با رقیبان خارجی خود ندارند. مسلم است که موضوعی مانند پوشش می تواند در بسیاری از فعالیت های ورزشی و به ویژه در رکوردها تأثیر گذار باشد اما خوشبختانه در طی سالهای اخیر ورزشکاران ما نشان دادند که علیرغم نابرابری ها می توانند در میادین مختلف، توانمند ظاهر شوند.

طاهریان با تأکید بر اینکه باید برای ورزش بانوان برنامه کاملی تدارک دیده شود اظهار داشت: البته این برنامه به صورت مقطعی ممکن است جواب ندهد. باید بلندمدت باشد تا نتایج آن را در آینده شاهد باشیم.

نایب رئیس پیشین کمیته ملی پارالمپیک در بخش دیگری از صحبت های خود به استفاده از مربیان خارجی در صورت لزوم اشاره کرد و گفت: در صورت نیاز فدراسیون ها و تیم ها به جذب مربی خارجی باید شرایط لازم را فراهم کنیم تا از گزینه های قابل اینچنینی (مربیان خارجی) بتوانیم برای تیم های مختلف استفاده کنیم.

طاهریان با تأکید بر اینکه برنامه های مورد نظر در کمیته ملی المپیک و هیات اجرایی برای چهار سال آینده پیش بینی می شود اظهار داشت: باز هم تأکید می کنم که در تعامل کامل با وزارت ورزش و بخش معاونت بانوان این وزارتخانه کارهای خود را پیش می بریم. این تعامل و همکاری مابین قطعاً تأثیرگذار است بدون تعامل کارها پیش نمی رود. ما در خدمت معاون ورزش بانوان وزارت ورزش خواهیم بود تا بتوانیم به واسطه همکاری متقابل شرایط بهتری را برای ورزش بانوان مهیا کنیم.

نایب رئیس اول کمیته ملی المپیک تصریح کرد: فعالیت در بعد قهرمانی نیازمند کار بلندمدت است. کمیته نگاه این چنینی به فعالیت های خود دارد. تمام تلاش بنده هم این است که به ویژه در بعد قهرمانی گام های مفیدی برداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید