کنایه مهران مدیری به مجری «صندلی داغ»: شما نورچشمی احمدی‌نژاد بودید

    کد خبر :203979

احمد نجفی، بازیگر سینما در برنامه «دورهمی» تاکید کرد نزدیک شدنش به احمدی‌نژاد، برای پیگیری امور صنفی اهالی سینما بوده است.
به گزارش خبرآنلاین ، برنامه «دورهمی»، شامگاه چهارشنبه 27 دی، میزبان احمد نجفی، بازیگر سینمای ایران و مجری برنامه معروف «صندلی داغ» بود.

در گفت‌و‌گوی مهران مدیری با احمد نجفی، پس از آن‌که این بازیگر متولد خرمشهر، درباره خاطراتش از جنگ ایران و عراق گفت، درباره ورودش به سینما توضیح داد: «قبل از انقلاب به طور اتفاقی با دستیاری مسعود کیمیایی وارد سینما شدم و پس از انقلاب در سال 67 هم با پیشنهاد او در فیلم «دندان مار» بازی کردم.»

او درباره نخستین تجربه بازیگریش در سینما گفت: «آن زمان چون بازیگر نبودم، خیلی می‌ترسیدم جلوی دوربین بروم و فکر می‌کردم کار من نیست. اما مسعود کیمیایی هنرش در این است که بازیگر را در شرایطی قرار می‌دهد و جوری روی شخصیت واقعی او نقش را می‌نویسد که دیگر راه گریزی جز خوب بازی کردن برای آن فرد نمی‌ماند.»

در ادامه این گفت‌و‌گو، بحث به مسائل سیاسی کشیده شد و مجری «دورهمی» از مهمان خود پرسید آیا قبول دارد هنرمند نباید وارد کار سیاسی شود که در پاسخ احمد نجفی تاکید کرد هیچ وقت وارد سیاست نشده است. اما مهران مدیری کوتاه نیامد و با تاکید گفت «قبول دارید شما نورچشمی دولت قبل بودید؟»

احمد نجفی در واکنش به پرسش مدیری پاسخ داد: «من کارم سینماست. آن چیزی که برای سینما خوب باشد و هر خواسته فرهنگی را من سعی می‌کنم از هر طریق مثل گریه، محبت، دعوا یا رانت به آن برسم. در زمان دولت دهم هم یک روز وزیر ارشاد زنگ زد و گفت برای شورای عالی سینما انتخاب شده‌ای. من به این شورا رفتم تا کاری برای صنف و اهالی سینما انجام دهم.»

مهران مدیری هم در ادامه گفت: «اما شما در آن هشت سال خیلی بیشتر از هنرمندان دیگر دیده شدید و با آمدن احمدی‌نژاد ممنوع‌الفعالیتی شما تمام شد.»

نجفی با رد این سخن مدیری تاکید کرد: «من نیمه دهه 70 در زمان مسوولیت ضرغامی در معاونت سینمایی وزارت ارشاد و فیلم «طوفان شن» به کار برگشتم که هیچ ربطی به دولت نهم و دهم ندارد.»

این بازیگر ادامه داد: «زمانِ احمدی‌نژاد من درخواست‌های زیادی برای رفع سانسور و ممنوع‌الفعالیتی در عرصه سینما انجام دادم که خیلی‌ها به نتیجه رسید. خودتان هم می‌دانید که سینمای ما پر سر و صدا اما گداست. ما چهار پنج هزار نفر آدم‌های درجه سه و چهار از نظر کاری در بخش‌هایی مثل تدارکات و امور دیگر داریم که اوضاع خوبی ندارند و من رفتم با ارتباط با بالاترین مقام اجرایی کشور، برای بچه‌های سینما کاری انجام دهم.»

در ادامه این برنامه، نجفی در پاسخ به پرسش مدیری درباره عاشق شدن گفت: «همسر من اوکراینی است. زمان ازدواج، او 21 سال و نیم‌اش بود و من 44 ساله بودم. با هم سر یک کار در اوکراین آشنا شدیم و یک سال بعد از آن بر اثر اتفاقات متافیزیکی، این خانم وارد ایران و همسر من شد. من شدید احساس خوشبختی می‌کنم. سه فرزند دارم؛ یک دختر و دو تا پسر.»

در پایان برنامه «دورهمی»، این گفت‌و‌گو دوباره رنگ و بوی سیاسی پیدا کرد و احمد نجفی خطاب به دولت دوازدهم گفت: «امیدوارم مسوولین هم این برنامه را ببینند و یاد بگیرند. دولت محترم، تقاضا دارم محبت بفرمایید جلوی خرج اضافه را تو این مملکت بگیرید. در خیلی از جاها از جمله مناطق آزاد دائم ساختمان اداری تازه می‌سازند و بودجه عمومی را هدر می‌دهند. لطف کنید جلوی این ریخت و پاش‌‌ها را بگیرید. این حرف‌ها سیاسی نیست، درخواست یک هنرمند است. من و شما آقای مدیری باید این حرف‌ها را بزنیم.»

مهران مدیری هم با تایید صحبت‌های احمد نجفی گفت: «من هر برنامه آن قدر این‌ها را گفتم که تکه پاره شدم.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید