سرپرست گلف هفته آینده معرفی می‌شود

  • آرشیو
  • چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ۱۰:۲۰
    کد خبر :202662

مدیرکل امور مشترک فدراسیون های ورزشی رویکرد وزیر ورزش و جوانان از انتخاب سرپرست فدراسیون گلف در هفته آینده خبر داد.

به گزارش بازتاب و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سید محمد شروین اسبقیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون های ورزشی رویکرد وزیر ورزش و جوانان در برگزاری به موقع و دقیق مجامع انتخاباتی را فصلی نو در تاریخ ورزش عنوان و خاطرنشان کرد: سلطانی فر از بدو ورود به صراحت اعلام کرد که سرپرستی در فدراسیون ها نخواهیم داشت مگر بنا به ضرورت امر، که این ضرورت کاملاً مشخص است و مواقعی را شامل می شود که رئیس فدراسیونی استعفا دهد یا مجمع به هر دلیلی رئیس را نخواهد و یا جریانات بازنشستگی پیش آید که شرایط خاص و ویژه ای است.

اسبقیان در همین ارتباط افزود: وزیر ورزش و جوانان با تدبیر اتخاذ شده تصمیمی بسیار اثرگذار و ستودنی گرفت تا پیش از اتمام دوره چهارساله رؤسای فدراسیون ها، انتخابات آنها برگزار شود که در این صورت فدراسیونی مجبور به اداره با سرپرستی نباشد. این اقدام قابل تحسین و ارج نهادن است.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی با اشاره به این نکته که موعد برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک 25 دی ماه با نظارت وزارت ورزش و جوانان بود، گفت: بنابراین 18 مجمع طی هفت ماه طبق برنامه ریزی انجام شده و پیش از این انتخابات برگزار شد.

وی تاکید کرد: باید به گونه ای انتخابات را مدیریت می کردیم تا خطایی در امر برگزاری مجامع از منظر دستگاه های نظارتی و شخص سلطانی فر رخ ندهد که با تدابیر اتخاذ شده، بررسی های کارشناسی و رعایت تمامی ضوابط و مقررات اساسنامه و آئین نامه فدراسیون های ورزشی این اتفاق افتاد و تاکید وزیر مبنی بر این که وزارت ورزش و جوانان هیچ سمت و سویی در انتخابات نداشته و نخواهد داشت، محقق شد.

اسبقیان همچنین یکی دیگر از تاکیدات جدی وزیر ورزش و جوانان مبنی بر رعایت عدالت و انصاف در امر برگزاری انتخابات را مدنظر قرار داد و گفت: به همین منظور کمیسیون های تخصصی فرعی و اصلی جهت بررسی شرایط احراز صلاحیت کاندیداها را تشکیل دادیم تا علاوه بر این مهم به اعتراضات ثبت نام کنندگان نیز به صورت دقیق رسیدگی شود. روزهایی بود که تا پاسی از شب احراز صلاحیت ها بررسی می شد.

وی همچنین با تشکر از حمایت های معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، گفت: با صبوری و سعه صدر محمدرضا داورزنی انتخابات مجامع در موعد مقرر خود برگزار شد. این را از این بابت می گویم که از تشکیلاتی به این وزارتخانه مامور نیستم و سی و امین سال خدمتم را در حوزه ورزش کشور می گذرانم. به جرأت می توانم بگویم که طی سال های گذشته و از زمانی که تعیین رؤسای فدراسیون ها بر اساس مصوبه هیات وزیران و طبق مجمع انتخاباتی برگزار می شود، بی سابقه ترین و کم حاشیه ترین انتخابات را در زمان های مشخص در این برگزار کردیم.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی در ادامه این گفت و گو انتخاب صالحی امیری بر مسند کمیته ملی المپیک را به فال نیک گرفت و خاطرنشان کرد: نه به عنوان مسئول امور مشترک فدراسیون ها، بلکه به عنوان کسی که بیش از 40 سال چه به عنوان ورزشکار، چه مربی، رئیس هیات، کارشناس ورزش، مدیرکل استان و … در بدنه ورزش حضور داشتم، خوشحالی ام زمانی تکمیل شد که صالحی امیری به عنوان رئیس کمیته انتخاب شد.

وی حضور صالحی امیری را فرصتی مغتنم برای جامعه ورزش دانست و افزود: حضور چندماهه در وزارت ورزش و جوانان، حسن تدبیر، درایت، تدین و تعهد ویژه به ولایت مطلقه فقیه، نظام مقدس جمهوری اسلامی، حکومت و ارتباط بسیار نزدیک و صمیمی با مقامات عالی رتبه سیاسی کشور از نکات مثبتی صالحی امیری در راستای توسعه ورزش کشوراست که قطعاً بازوی توانایی برای وزارت ورزش و جوانان در کمیته ملی المپیک خواهد بود.

اسبقیان عنوان کرد: به طور حتم با حضور صالحی امیری یک هم افزایی موثر خواهیم داشت چرا که نیروی محرکه لازم را در موضوع مدیریت ورزش کشور فراهم خواهد آورد. بسیار به آینده ورزش کشور خوشبینم؛ چرا که وی به لحاظ تفکرات و مطالعات عمیق در بخش های فرهنگی و ورزشی می تواند در روند توسعه ورزش کشور بسیار اثرگذار و مکملی برای وزیر ورزش و جوانان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در ترویج و توسعه ورزش و همچنین اهداف دولت دوازدهم باشد.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی خاطرنشان کرد: این دوره از انتصابات کاملاً تخصصی شده است و وجود مسعود سلطانی فر و صالحی امیری به عنوان مکمل هم، نوید روزهای خوبی را در توسعه ورزش قهرمانی، همگانی، توسعه زیرساخت ها و موضوع ورزش بانوان می دهد. اثرات این حضور را به طور حتم در بازی های آسیایی جاکارتا و المپیک 2018 خواهیم دید.

وی همچنین درباره وضعیت فدراسیون گلف پس از انتخاب کیکاووس سعیدی به عنوان خزانه دار کمیته ملی المپیک، گفت: خزانه داری شغل محسوب می شود، باید در سریع ترین زمان ممکن فدراسیون گلف تعیین تکلیف شود. وزارت ورزش و جوانان از هفته آینده بر اساس دستور وزیر ورزش و جوانان و تدبیر داورزنی سرپرست فدراسیون را مشخص و ثبت نام از نامزدها را آغاز خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید