نیاز کشور به فناوری های نوین با ارتباط بیشترصنعت و دانشگاه رفع می شود

    کد خبر :20178

مدیر عامل شرکت صنایع آب و عمران ایران اصلاح و بازنگری در قوانین و مقررات حاکم بر دانشگاه ها درجهت رفع مشکلات جامعه را ضروری دانست و گفت: ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه نیاز کشور به فناوری های نوین را رفع می کند.داود بهمن پور روز یکشنبه در دهمین نشست اتاق فکر صنعت و دانشگاه که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، گفت: در بسیاری از موارد دانشگاه ها به بنگاه های تولید مدرک تبدیل شده اند.
وی افزود: در سالیان دراز شکاف میان صنعت و دانشگاه به حدی رسیده که آموزش عالی ما مشکلات صنعت را لمس نکرده و تنها به ارایه تئوری اکتفا کرده است.
بهمن پور ادامه داد: رفع مشکلات اقتصادی حضور فعال دانشگاهیان درصحنه تولید و ارایه راهکارهای عملی آنان را طلب می کند.
وی گفت: باید در دانشگاه ها پروژه هایی تولید شود که به جای نگهداری در آرشیو ها، برای رفع نیازهای مملکت کارساز باشد.
وی اضافه کرد: اگر ارایه مقالات و پروژه های دانشگاهی ما هدفمند و در راستای رفع مشکلات مملکت باشد نه تنها نیاز به فناوری نوین در داخل کشور تامین می شود، بلکه در این زمینه صادرکننده هم خواهیم شد.
وی اظهار کرد: صنعت ما به دلیل کم توجهی ها همواره از ثبات و تعادل محروم بوده و در گرداب مشکلات غرق شده است.
**اثرات مثبت ارتباط اتاق بازرگانی با پارک علم و فناوری استان
مدیر فناوری پارک علم و فناوری البرز گفت: در جهان امروز دانشگاه ها تنها در صورتی کارهای پژوهشی انجام می دهند که نیاز آن پژوهش ها در صنعت، کشاورزی و خدمات احساس شود، اما در دانشگاه های ایران به این مهم توجه ندارند.
مسعود سعیدی افزود: دانشگاه های کشور باید این واقعیت را بپذیرند و باور کنند که انجام پژوهش های صرفاً مقاله محور کار ساز نیست و بایستی کار پژوهشی با توجه به نیاز داخلی و بازار صادرات انجام شود .
سعیدی ارتباط پارک علم و فناوری با اتاق بازرگانی استان را حرکتی موثر در مسیر توسعه عنوان می کند و می گوید: برقراری این ارتباط که با اجرای برنامه تورهای بازدید از صنایع همراه شد بستر را برای آگاهی شرکت ها دانش بنیان از مشکلات و نیازهای بخش صنعت و نیز مطلع شدن فعالان صنایع از توانایی های این شرکتها فراهم کرده است.
وی با اشاره به تاثیر حضور شرکت های دانش بنیان صنایع کوچک و متوسط استان می افزاید: آشنایی بخش تولید با فعالیت های شرکت های دانش بنیان استان تا کنون با انعقاد چند قرارداد میان این شرکتها و صنایع همراه شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید