پشت پرده سواستفاده صداوسیما از اظهارات یک نماینده مجلس

    کد خبر :200107

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی: متاسفانه صداوسیما از صحبت های من، علیه شرکت داتیس خودرو سواستفاده نموده که این برخلاف اخلاق حرفه ای رسانه ای است. لذا بایستی در این خصوص پاسخگو باشد.

متاسفانه یکی از مسائلی که در چند ماه گذشته منجر به ایجاد تنش در بازار خودرو شده، اظهارنظرهای معنادار و جهت دار برخی در بر هم زدن بازار خودروهای وارداتی بوده است. طی چند ماه اخیر با بسته ماندن ثبت سفارش خودرو، برخی از شرایط به نفع جریان های خاص استفاده و با استفاده از ابزارهای مختلف به تخریب شرکت های واردکننده خودرو اقدام نمودند که آخرین نمونه آن مربوط به خبر چند روز گذشته خبر20:30 است.

چند روز گذشته خبر20:30 در مطلبی ابتدا به انتشار اظهارات آقای محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نمود و بلافاصله بعد از آن شرکت داتیس خودرو را فاقد نمایندگی شرکت هیکو آلمان معرفی نمود. این خبر به نوعی تهیه شده که گویا این نماینده مجلس در اظهارات خود به شرکت مذکور اشاره نموده است. به بیان دیگر با تکنیک خبری، سعی بر آن شد تا از اظهارات ایشان علیه شرکت داتیس خودرو استفاده شود.

در همین رابطه پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد صداوسیما در این رابطه عنوان داشت: متاسفانه صداوسیما از صحبت های من، علیه شرکت داتیس خودرو سواستفاده نموده که این برخلاف اخلاق حرفه ای رسانه ای است.

وی در گفتگو با خبرنگار پردیس خودرو گفت: من در مصاحبه خود که در خبر20:30 منتشر شده اشاره به هیچ شرکت خاصی نکرده ام و صداوسیما بایستی در این خصوص پاسخگو باشد.

پورمختار در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در انتشار خبر جهت دار صداوسیما مفسده ای وجود داشته باشد، گفت: هرچند که ممکن است این مسئله رخ داده باشد ولی من در این خصوص نمی توانم اظهارنظر قطعی کنم.

وی همچنین با نقد عملکرد سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده در شرایط کنونی گفت: از یک سازمان وابسته به وزارت صنعت که رئیس آن را وزیر انتخاب می کند، نمی توان انتظار عملکرد کارشناسی، درست و مستقل داشت.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس خاطرنشان کرد: این سازمان باید مستقل و مردم نهاد شود تا بتواند به معنای واقعی حقوق مصرف کننده را پیگیری کند. در حال حاضر عملکرد سازمان بیشتر براساس مصالح است تا واقعیت.

وی تصریح کرد: گاهی این سازمان براساس این مصلحت که فلان خودروساز نباید ضرر کند، اقدام خاصی انجام می دهد و یا اطلاعیه خاصی صادر می کند.
پورمختار در پاسخ به این سوال که چرا در شرایط کنونی سازمان حمایت به تنش موجود در بازار خودرو به ویژه خودروهای وارداتی دامن می زند و به نفع برخی اطلاعیه علیه شرکت ها از جمله داتیس خودرو و … صادر می کند گفت: طبق قانون سازمان حمایت تکالیف مشخصی دارد و بایستی در حیطه خود عمل کند. لذا به لحاظ قانونی خیلی از امور مربوط به حیطه وظایف سازمان حمایت نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید