افزایش رایزنی‌ها میان فراکسیون‌های سنی عراق برای تشکیل ائتلاف برای ورود به انتخابات

    کد خبر :197593

رهبران سنی ائتلاف گروه‌های عراقی و احزاب و شخصیت‌های خارج از این ائتلاف برای پنجمین روز متوالی به نشست‌های خود برای تشکیل ائتلاف جهت شرکت در انتخابات پارلمانی ادامه می‌دهند.

به گزارش بازتاب، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، این نشست‌ها در حالی برگزار می‌شود که همچنان نمایندگان سنی در پارلمان به دلیل عدم اجرای تعهدات دولت درباره بازگشت آوارگان، محدود کردن سلاح به دولت و ایجاد فضای مناسب برای انتخابات خواهان به تأخیر افتادن انتخابات هستند. اما حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق به برگزاری انتخابات در موعد مقرر پایبند است.

رهبران سنی عراق درباره مکانیزمی صحبت می‌کنند که این ائتلاف قبل از پایان مهلت ثبت نام در انتخابات آن را اعلام خواهد کرد. مهلت تمدید شده ثبت نام در انتخابات پارلمانی عراق امشب به پایان می‌رسد.

صلاح الجبوری، رئیس فراکسیون ائتلاف گروه‌های عراقی گفت: به رغم نزدیک شدن به پایان موعد ما هنوز به ساختار نهایی دست نیافته‌ایم که از طریق آن ساختار جدید ائتلاف و اعضای آن را اعلام کنیم. طی ساعات آینده همه چیز نهایی خواهد شد.

کامل الدلیمی، رئیس حزب “التصحیح” گفت: دو دیدگاه برای تشکیل ائتلافی متعهد که بتواند بخشی از آرمان‌های مناطق غربی را محقق کند، وجود دارد. یک دیدگاه تشکیل ائتلافی غیرطایفه‌ای با مشارکت بیشتر گروه‌های سنی به همراه ایاد علاوی است و ائتلاف دیگر درباره دیدگاه وضعیت مناطق تخریب شده صحبت می‌کند که هدف و برنامه‌ اصلی‌اش بازسازی و خدمت‌رسانی و جلب اعتمامد مردم به روند سیاسی است. مربوط به دیدگاهی شامل که برنامه اصلی آن بازسازی و اعتماد مجدد مردم به روند سیاسی است.

الدلیمی گفت: دیدگاهی وجود دارد که احتمال اجرای آن قوی‌تر است. این دیدگاه شامل سلیم الجبوری، رئیس پارلمان، صالح المطلق، حزب ائتلاف گروه‌های سنی شامل محمد تمیم و حزب التصحیح و نمایندگان مستقل و وزرای سابق است.

احمد الجبوری، نماینده استان نینوا نیز تاکید کرد: مهمترین محور در این ائتلاف‌ها محور سلیم الجبوری است که شامل رهبران ارشد سنی است. محور دیگر نیز شامل اسامه النجیفی، احمد المساری، وضاح السدید و حزب اسلامی به رهبری ایاد السامرائی و افراد دیگر است.

وی گفت که محور دیگری وجود دارد که شامل لیست الوطنیه و ایاد علاوی و فائق الشیخ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید