ماکرون خواستار خلع سلاح “شبه‌نظامیان” در عراق شد

    کد خبر :192287

رئیس جمهوری فرانسه در سخنانی خواهان خلع سلاح شبه نظامیان در عراق شد. به نظر می‌رسد منظور او از شبه‌نظامی نیروهای حشد شعبی باشد.

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، آمانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در سخنانی با تاکید بر لزوم “برد صلح” در عراق و سوریه برای ممانعت از بازگشت تروریست‌ها در پی شکست نظامی داعش، خواهان خلع سلاح تمام شبه نظامیان در عراق شد.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: این اقدام نیازمند اقدام دیپلماتیک گسترده‌ای است؛ ابتدا در عراق باید اقداماتی انجام شود تا کشور بتواند انتخابات آزادانه‌ای را در ماه مه آتی برگزار کند و زمینه را برای حیدر العبادی، نخست وزیر عراق جهت ایجاد ثبات در کشور فراهم کند.

به گزارش ایسنا،وی افزود: لازم است ظرف چند ماه آتی عادی‌سازی اوضاع عراق محقق و شبه نظامیان خلع سلاح شوند و دولت عراق که اکنون نیازمند کمک‌ از سوی تمامی نیروهای بین المللی است بتواند برای ثبات اوضاع تلاش کند.

ماکرون ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه طی هفته‌های آتی پیروزی کامل بر تروریست‌های داعش محقق شود، خواهان کمک به عراق و سوریه برای تحقق امنیت فراگیر شد. وی با اشاره به لزوم گفت‌وگو و راهکارهای دیپلماتیک گفت: امنیت در راس اولویت‌ها است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید