حضور نمایندگان نامزدها در محل فرمانداری، بخشداری و جلسات هیات اجرایی برای تجمیع نتایج آرا بلامانع است

    کد خبر :19134

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: براساس بررسی های اولیه مشارکت مردم استان در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها حدود 70 درصد برآورد می شود.

سیدشهاب الدین چاوشی بامداد در گفت وگو با ایرنا با اشاره به حضور مقتدرانه و پرشکوه مردم استان تهران در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراها افزود: خدا را شاکریم که با این سطح گسترده از حضور مردم شاهد کمترین تخلفات انتخاباتی بودیم.
وی در خصوص مطالب مطرح شده مبنی بر توزیع تعرفه های بدون مهر در شعب اخذ رای اظهار کرد: تمام تعرفه هایی که در اختیار شعب اخذ رای قرار می گیرد بدون مهر هستند و زمانی که به اسم فرد صادر شد، ممهور به مهر شعبه می شوند.
چاوشی با بیان اینکه طرح این موضوع اشتباه در برداشت است تصریح کرد: البته اگر موردی بوده که این انجام این کار فراموش شده باشد خطای انسانی است و آن برگه تعرفه باطل می شود که در روند اخذ رای بروز این اشتباهات انسانی معمولی و دور از انتظار نیست.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه براساس قانون ساعت 24 پایان زمان رای گیری در شعب اخذ رای است افزود: از تمامی افرادی که بعد از اتمام زمان قانونی در شعب اخذ رای حاضر شده اند موفق نشدند دراین انتخابات شرکت کنند، برای آنکه به وظیفه ملی و مذهبی خویش عمل کردند، صمیمانه سپاسگزاری و عذرخواهی می کنیم.
وی تصریح کرد: برغم افزایش شعب اخذ رای و بدلیل استقبال پرشور مردم تا حدودی مسئولان شعب غافلگیر شدند، اما به لحاظ قانونی زمانی که مهلت قانونی انتخابات تمام شد توجیهی برای شرکت و اخذ رای از مردم وجود ندارد چراکه آرای آنها باطل و مخدوش خواهد بود.
چاوشی در پاسخ به این پرسش که آیا به اندازه کافی تعرفه چاپ و دراختیار شعب اخذ رای قرارگرفته است، گفت: در حوزه چاپ و تامین تعرفه هیچ مشکلی وجود نداشت، اما چون برطبق قانون مهلت شرکت در انتخابات به پایان رسیده بود برخی هموطنان موفق به رای دادن نشدند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به حضور حماسی و باشکوه مردم در انتخابات این دوره خاطرنشان کرد: تمامی ملت ایران در این پیروزی بزرگ سهیم هستند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی، از ساعت 8 صبح تا 24 دیروز(جمعه) در سراسر کشور برگزار شد.
برای برگزاری این دوره از انتخابات 6448 شعبه اخذ رای شامل 6031 شعبه ثابت و 417 سیار در استان تهران ایجاد شده بود.
بیش از 9 میلیون نفر از جمعیت استان تهران واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات بودند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.

 

ستاد حسن روحانی از هواداران خواست، اخبار را از منابع رسمی دنبال کنند.

به گرارش جماران، ستاد کاندیدای اصلاح طلبان(حسن روحانی) در اطلاعیه ای از هواداران خواست تا نکات زیر را رعایت کنند:

اخبار را از منابع رسمی که طبق اعلام وزارت کشور نتایج را اعلام می کنند دنبال کنید.

به اخبار مربوط به پیروزی هرکدام از نامزدها تا اعلام رسمی نتیجه توجه نکنید،

زمان برگزاری هرگونه جشن پیروزی از سوی ستاد برنده #انتخابات به صورت رسمی اعلام خواهد شد، پس به این گمانه زنی ها توجه نکنید.

از درگیر شدن با طرفداران سایر نامزدها خودداری کنند

 

معاون اول رئیس جمهور دقایقی پیش وزارت کشور را ترک کرد.

به گزارش جماران، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دقایقی پیش وزارت کشور را ترک کرد.

وی پیش از حضور در وزارت کشور علت حضور خود را رسیدگی به وضعیت شعب اخذ رأیی عنوان کرد که صفوف طولانی در مقابل آن‌ها تشکیل شده بود.

جهانگیری هنگام خروج از وزارت کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی براینکه نتیجه جلسه‌تان چه شد؟ با لبخند اظهار کرد: آمده بودیم که به این‌ها (دوستانمان در وزارت کشور) خسته نباشید بگوییم.

 

وحید حقانیان دقایقی پیش از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

به گزارش جماران، وحید حقانی دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات از نزدیک در جریان مراحل مختلف انتخابات قرار گرفت.

شنیده‌ها حاکی از این است که حقانی در جلسه‌ای مشترک با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ، رحمانی فضلی وزیر کشور و محسن اسماعیلی عضو شورای نگهبان شرکت کرد.

جهانگیری پیش از عزیمت به وزارت کشور اعلام کرده بود:  باتوجه به اینکه تعداد کثیری از هموطنان عزیزمان همچنان در صف‌های طولانی شعب اخذ رأی هستند برای پیگیری و چاره اندیشی موضوع عازم وزارت کشور هستم.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 37 اعلام کرد: حضور نمایندگان نامزدها در محل فرمانداری، بخشداری و جلسات هیات اجرایی برای تجمیع نتایج آرا بلامانع است.

به گزارش جماران، در این اطلاعیه آمده است: فرمانداران و بخشداران توجه کنند حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری که توسط مسئول ستاد تبلیغات شهرستان آنها معرفی شده اند، در محل فرمانداری یا بخشداری و جلسات هیات اجرایی برای تجمیع نتایج آرا بلامانع است.

ستاد انتخابات کشور همچنین در اطلاعیه شماره 36 اعلام کرد که براساس قانون حضور نمایندگان نامزدها تا پایان زمان اخذ رای و شمارش آرا و نتظیم صورت جلسه در شعب اخذ رای بلامانع است.

اطلاعیه شماره 36/ حضور نمایندگان نامزدها تا زمان پایان اخذ رای در شعب اخذ رای بلامانع است

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: حضور نمایندگان نامزدها تا زمان پایان اخذ رای در شعب اخذ رای بلامانع است.

ستاد انتخابات کشور دراطلاعیه شماره 36 خود اعلام کرد:‌ براساس قانون، حضورنمایندگان محترم نامزدها تا زمان پایان اخذ رای و شمارش آرا و تنظیم صورت جلسه در شعب اخذ رای بلامانع است.
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از افراد حاضر در شعب تا ساعت ۲۴ رای‌گیری می‌شود.

به گزارش جماران، متن اطلاعیه شماره ۳۴ ستاد انتخابات کشور در این باره به شرح زیر است:

با سپاس بیکران به درگاه خداوند متعال که توفیق خدمتگزاری به مردم شریف و بصیر ایران اسلامی را به ما عطا فرمود و تشکر از ملت همیشه در صحنه که در لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تجسم حماسه سیاسی را در پای صندوق‌های اخذ رای در برابر دیدگان جهانیان به نمایش گذاشتند و برگ زرین دیگری به دفتر حماسه‌های انقلاب اسلامی افزودند، پایان رای گیری انتخابات ریاست جمهوری،‌ شوراهای اسلامی و میان‌دوره ای مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور اعلام می‌دارد.

اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رای باید مراجعه کنندگان عزیز را که در صف رای دادن حضور دارند به داخل شعبه هدایت نموده و سپس در ب شعبه را بسته و از حاضرین رای گیری تا ساعت ۲۴ و سپس به عمل آورند.

درب ‌های خروجی شعبه را بسته، مرحله شمارش ارا را با اولویت شمارش آرای ریاست جمهوری طبق قوانین مربوط به هر انتخابات و آیین نامه‌های اجرایی آنان را آغاز نمایند.

فرصت را مغتنم شمرده و از همه کسانی که از ساعات آغازی امروز با دل‌هایی مملو از ایمان و عشق به آرمان‌های حضرت امام خمینی و رهنمودهای والای مقام معظم رهبری در انتخابات حضور یافتند، تقدیر و تشکر می‌نماییم.

اسحاق جهانگیری در حساب توئیتری خود نوشت:  ‏باتوجه به اینکه تعداد کثیری از هموطنان عزیزمان همچنان در صف‌های طولانی شعب اخذ رأی هستند برای پیگیری و چاره اندیشی موضوع عازم وزارت کشور هستم.

با موافقت وزیر کشور زمان اخذ رأی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر تا ساعت ۲۳ تمدید شد.

به گزارش جماران، این تمدید شامل شعب ثبت نام و اخذ رأی واقع در خارج از کشور نیز می‌شود.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعت ۸ روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ با دستور وزیر کشور آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

طبق قانون تا ساعت ۱۲ شب می توانیم آرای مردم را جمع کنیم/ مردم به شعب خلوت مراجعه کنند از ۶۳ هزار شعبه و ۲۰۰ میلیون تعرفه رای برای برگزاری این انتخابات آماده شده است. همچنین ۱۶۰۰ هزار نیروی  نظامی و انتظامی مسئولیت تامین امنیت انتخابات را برعهده دارند. حدود یک و نیم میلیون نفر عوامل اجرایی و نظارتی و هفتاد هزار بازرس نیز برای برگزاری انتخابات مهیا شده‌اند. انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر ایران در ۱۰۲ کشور و ۱۳۲ نمایندگی ایران در خارج از کشور برگزار می‌شود.

۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزارو ۲۳۴ نفر واجدان شرایط حضور در انتخابات ۲۹ اردیبهشت هستند که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۴ نفر رأی اولی خواهند بود. طبق قانون هم ملاک جمعیت هر روستا و شهر برای برگزاری انتخابات و تشکیل شوراهای شهر و روستا آخرین سرشماری مرکز آمار ایران است و سرشماری در سال ۹۵ انجام شده و جمعیت تمام روستاها و شهرها به فرمانداران و بخشداران ابلاغ شده است. حدود ۵۵ میلیون نفر در انتخابات سال ۹۴ واجد شرایط رأی دادن بودند که در این ۱۵ ماهه تعدادی از هموطنان دار فانی را وداع گفتند ولی تعداد رأی اولی‌ها هم به واجدان شرایط اضافه شده و تعداد واجدان شرایط به ۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزارو ۲۳۴ نفر رسیده است.

بر اساس قانون کلیه کسانی که متولد ۲۹ اردیبهشت ۷۸ و قبل از آن هستند با در دست داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. همه واجدان شرایط می‌توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی خود در ۲۹ اردیبهشت پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.  در داخل کشور هیچ‌کس نمی‌تواند با ارایه گذرنامه در انتخابات شرکت کند، اما هموطنان‌مان در خارج از کشور چنانچه شناسنامه نداشته باشند قانون به آن‌ها اجازه داده است با گذرنامه در انتخابات ریاست جمهوری برای یک بار شرکت کنند.

وزیر کشور: مردم به شعب خلوت مراجعه کنند

وزیر کشوراز مردم خواست با توجه به اینکه در برخی شعب اخذ رای بویژه کلانشهرها صفوف طولانی تشکیل شده است، به شعب اخذ رای خلوت مراجعه کنند

به گزارش جماران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: مردم عزیز ایران امروز حماسه جدیدی را خلق کردند و با مشارکت بی نظیرشان نشان دادند پای آرمان هایشان همیشه هستند.
وی افزود: از صبح امروز تلاش کردیم همه تمهیدات را داشته باشیم که مردم به راحتی رای دهند اما آنقدر حضور زیاد است که شرمنده این همه لطف و محبت و صبر آنها هستیم.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: برای تعیین سرنوشت اجرایی کشورشان و برای مانور قدرت خواهش ما این است که مردم ما را ببخشند و تحمل کنند و یکبار دیگر اثبات حقانیت مردم در عرصه های تعیین سرنوشت
باشند.

رحمانی فضلی افزود: تا ساعت ۲۴ می توانیم زمان انتخابات را تمدید کنیم، لذا از مردم می خواهیم به گونه ای پای صندوق بیایند تا ما بتوانیم قبل از ساعت ۲۴ ستادها و شعب را ببندیم چون بعد از آن، آن روز شنبه می شود و برگزاری انتخابات تخلف است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در برخی شهرها و کلانشهرها با تراکم مواجه هستیم از مردم می خواهم برنامه ریزی کنند و در سطح بقیه شعب سطح شهر توزیع شوند.

وزیر کشور گفت: در تهران برخی شعبه ها را اعلام کرده اند که خواهش می کنم از مردم خودشان مدیریت کنند و به شعبه های خلوت بروند تا ما بتوانیم تا آخرین نفر رای ها را اخذ کنیم و شرمنده کسی نشویم.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری باهم برگزار می شود این ترافیک وجود دارد و از طرفی دیگرعلاقه مندی مردم به سرنوشتشان را شاهد هستیم.

وی  در ادامه با اشاره به برذخی شایعات و گمانه زنی ها درباره نتایج آرا گفت: ممکن است شایعات و گمانه زنی ها و آمارهایی از صندوق ها که باز نشده، در فضای مجازی و رسانه ها منتشر شود که از مردم می خواهم به هیچ وجه به این شایعات و گمانه زنی ها توجه نکنند.

وی ادامه داد: ستاد امنیت انتخابات مامور شده با کسانی که این آمار و اطلاعات را توزیع می کنند حتما معرفی کنند و چند ساعتن قبل همه این ها را به دادسرا معرفی کردیم که ان‌شاءالله با همه افراد و رسانه هایی که در این زمینه فعالیت کردند برخورد جدی شود.

وزیر کشور در ادامه به موضوع تعرفه ها اشاره کرد و گفت: به استانداران و فرمانداران دستور داده ایم یکبار دیگر بحث تعرفه ها را دنبال کنند، خوشبختانه از صبح امروز تا کنون به هیچ وجه با کسری تعرفه مواجه نبودیم. در برخی از شعب ها که موقتا با کسری تعرفه مواجه شدیم تعرفه ها تامین شد و ما توانستیم با فعالیت خوب این تعرفه ها را به صورت مطلوب توزیع کنیم.

رحمانی فضلی افزود: به فرمانداران واستانداران دستور دادیم تعرفه های لازم را به شعبه های باقی مانده برسانند که امیدوارم مردم با همکاری با ما داشتند در این ساعت آخر همکاری مناسبت تری داشته باشند.

وی ادامه داد: در تبریز،مشهد،اصفهان و تهران شعبه های اخذ رای هستند که در حال حاضر خلوت هستند و مدیران ما در استان ها این حوزه ها را اعلام کرده اند که خواهش می کنم مردم به این حوزه ها مراجعه کنند تا حقی از آنان ضایع نشود و بتوانیم احقاق حق کنیم.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که زمان آغاز شمارش آرا چه زمانی خواهد بود؟ گفت: بعد از پایان رای گیری دستور می دهیم که هیات نظارت و هیات اجرایی با هم این کار را شروع کنند.

رحمانی فضلی در پایان تاکید کرد: برخی از افراد و گروه‌ها اعلام عمومی کردند که هرکس شکایتی از روند انتخابات دارد به آن ها گزارش کند که این کار غیرقانونی است، تنها ناظر انتخابات شورای نگهبان است و تمامی ایرادات و تخلفات احتمالی باید به شورای نگهبان داده شود و پس از دادن این گزارش ها شورای نگهبان موظف است که طی سه روز آن گزارش ها را بررسی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید