پرونده «آمیا» پیچیده‌تر شد / قاضی آرژانتینی: دادستان فقید آرژانتین خودکشی نکرده؛ او را کشته‌اند

    کد خبر :185248

یک قاضی فدرال گفته است،‌ نوع مرگ دادستان فقید آرژانتین که جسدش چند روز پس از متهم کردن رئیس جمهوری سابق این کشور به لاپوشانی در پرونده آمیا پیدا شد،‌ نشان می‌دهد که وی به قتل رسیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، خولیان ارکولینی، قاضی آرژانتینی در حکم ۶۵۶ صفحه‌ای خود اعلام کرد که شواهدی قابل قبول دارد که نشان می‌دهد “آلبرتو نیسمان”، ‌دادستان فقید این کشور که در سال ۲۰۱۵ به ضرب گلوله در سرش کشته شد،‌ خودکشی نکرده بلکه به “قتل” رسیده است.

این نخستین باری است که یک قاضی مساله قتل این دادستان را مطرح می‌کند.

کریستینا فرناندز، رئیس جمهوری سابق آرژانتین و سایرین گفته بودند که این دادستان خودکشی کرده اما تحقیقات سال گذشته میلادی احتمال قتل را مطرح کرد.

این قاضی آرژانتینی روز سه شنبه با متهم کردن “دیه‌گو لاگومارسینو”، کارمند سابق دفتر نیسمان به تهیه آلت قتاله، اعلام کرد: مرگ نیسمان نمی‌توانسته یک خودکشی باشد.

“دیه‌گو لاگومارسینو” اذعان کرده که به نیسمان تفنگی را قرض داده اما ادعا کرده که نیسمان به وی گفته برای حفاظت از خودش و خانواده‌اش این اسلحه را گرفته بود.

کریستینا فرناندز که اکنون سناتور است، اوایل ماه جاری میلادی بر اساس اتهاماتی که نیسمان به وی زده بود به خیانت متهم شده است؛ فرناندز متهم است که برای منافع تجاری در پرونده انفجار مرکز یهودیان آمیا در سال ۱۹۹۴ که ۸۵ کشته برجای گذاشت، لاپوشانی کرده است.

نیسمان که در قضیه انفجار مرکز یهودی – اسرائیلی آمیا در بوئنوس‌آیرس تحقیق می‌کرد، در سال ۲۰۱۵ در شرایطی ابهام‌آلود درگذشت.

او گفته بود کریستینا فرناندز، رئیس جمهور وقت آرژانتین در تحقیقات او کارشکنی می‌کند و قصد داشت در پارلمان آرژانتین در این باره توضیح دهد، اما تنها چند ساعت قبل از تشکیل جلسه پارلمان، جسد او پیدا شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید