تیم حقوقی ترامپ بزودی با مسئول ویژه پرونده روسیه دیدار می کند

    کد خبر :175638

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: وکلای خصوصی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قرار است هفته آینده با «رابرت مولر» مسئول ویژه پرونده روسیه و اعضای تیم دیدار کنند.

این شبکه خبری این گزارش روز شنبه را به نقل ازمنابع آگاه ازاین نشست منتشرکرد وافزود: تیم حقوقی ترامپ این دیدار را فرصتی برای دستیابی به درک روشن تری از اقدامات بعدی در تحقیقات مولر می دانند.
با وجودی که وکلای ترامپ قبلا هم با تیم مولر دیدار کرده اند و این دیدارها ممکن است دوباره اتفاق بیفتد اما منابع مذکور بر این باورند که نشست هفته آتی اهمیت بیشتری دارد ، زیرا به دنبال پایان یافتن مصاحبه با کارکنان کاخ سفید به درخواست مولر و بعد از ارائه همه اسناد مورد نظر انجام می گیرد.
مولر همچنان می تواند اسناد و مصاحبه های بیشتری را درخواست کند. منابع یاد شده به سی ان ان گفته اند که هنوز درخواستی برای مصاحبه با رئیس جمهوری و معاون وی مطرح نشده است.
با این حال، تیم حقوقی ترامپ و در صدر آنها «جان دود» و «جی سکولو» امیدوارند نشانه هایی را درباره نزدیک شدن به پایان تحقیقات مولر یا دست کم بخشی از آن که به رئیس جمهوری مربوط می شود، کسب کنند. برخی از منابع یاد شده در این زمینه توضیح دادند که هدف، کمک به ترامپ برای خارج شدن از ابهامات مربوط به تحقیقات است.
آنها در عین حال تایید کردند که مولر مجبور به ارائه هیچ گونه اطلاعاتی نیست و تصدیق کردند که ممکن است بدون شفافیت بیشتری از این نشست خارج شوند.
منابع مذکور از بیان این که چه کسی درخواست چنین نشستی را کرده است، خودداری کردند.
سکولو روز جمعه گفت ما درباره ارتباطات دوره ای خود مسئول ویژه این تحقیقات چیزی نمی گوییم و نخواهیم گفت.
امیدواری تیم ترامپ درباره نزدیک شدن به پایان تحقیقات با دیدگاه های وکلای متهمان که از آنها مصاحبه شده است، مغایرت دارد. این گروه از وکلا می گویند برخی از سوالات محققان نشان می دهد که هنوز این تحقیقات به کار بیشتری نیاز دارد.
برخی از پرسش ها بر اخراج «جیمز کومی» رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا و تلاش های تابستان گذشته مقام های کاخ سفید از جمله رئیس جمهوری، در خصوص انتشار بیانیه ای به نام دونالد ترامپ جونیور (پسر ترامپ) درباره ملاقات ژوئن 2016 دربرج ترامپ با مقامات روس متمرکز است. در این نشست مقامات روس وعده دادند اطلاعاتی را برای تضعیف «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها ارائه دهند. به گفته وکلای مذکور، هر دوی این تحقیقات می تواند نشان دهد که اقدامات بیشتری درباره تلاش احتمالی برای مانع تراشی در مقابل تحقیقات در حال انجام است.
دو نفر از منابع آگاه از این موضوع به سی ان ان گفتند: وکلای ترامپ به نشانه امیدوارکننده دیگری دست یافته اند: مدارکی محدودی که مولر از کاخ سفید درخواست کرده است عمدتا ربطی به موضوع اخراج جیمز کومی ندارد و وکلا بر این باورند که این امر می تواند از علاقه محدود به شخص ترامپ حکایت داشته باشد.
به نوشته سی ان ان، باوجود بی صبری کاخ سفید وجمهوری خواهان، تحقیقات مولر با سرعت نسبتا بیشتری درمقایسه باتحقیقات جنایی کارکنان که گاه سالها طول می کشد، پیش می رود. مولر بعد از هفت ماه از مسئولیتش دراین تحقیقات بارها تاکنون چهار نفر را متهم کرده که دو نفر از آنها به دلیل دروغگویی متهم شده اند و اکنون با این تحقیقات همکاری می کنند.
به گفته منابع مختلف، «دن مک گان» مشاور حقوقی ترامپ هفته پیش از سوی اعضای تیم تحقیقات مولر مورد مصاحبه قرار گرفت. وی جزو آخرین کارکنان کاخ سفید است که باآنها مصاحبه شده است وبه گفته تیم حقوقی ترامپ اهمیت ویژه ای درتحقیقات مربوط به مداخله روسیه دارد.
تای کوب از وکلای ترامپ روز پنجشنبه به سی ان ان گفت: مصاحبه های مربوط به کاخ سفید پایان یافته است و ما امیدواریم نتیجه ای فوری و مناسب حاصل شود.
سی ان ان نوشت: سخنگوی مولر از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرد.
این شبکه خبری افزود: مک گاهن شاهدی مهم قلمداد می شود البته این فقط به دلیل نقش وی به عنوان مشاور حقوقی کاخ سفید نیست بلکه وی ازمقامات کاخ سفید بوده که در روزهای نخست روی کار امدن ترامپ با «سالی یاتس» سرپرست وقت دادستانی آمریکا دیدار کرد. در این دیدار سالی یاتس درباره ارتباط احتمالی فلین با روسیه هشدار داد.
مقامات کاخ سفید و وکلای رئیس جمهوری آمریکا این ایده را که مولر می تواند رئیس جمهوری و اطرافیان وی را به «ممانعت از اجرای عدالت» متهم کنند، انکار کردند. آنها اوایل سال جاری تیم مولر را از ادله خود در این زمینه آگاه و عنوان کردند که ترامپ حق دارد هر کسی را در دولت اخراج کند.
طبق گزارش سی ان ان، تیم مولرشامل گروهی از وکلا ومحققانی است که به ویژه برای بررسی مساله ممانعت ازاجرای عدالت گماشته شده اند.
به گزارش ایرنا، نشریه تایم به تازگی در مقاله ای رابرت مولر را دادستانی که به دقت و درستکاری معروف است و در مورد اطرافیان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تحقیق می کند؛ معرفی کرد و نوشت: رئیس جمهوری آمریکا که مشخص نیست شخصا هدف این تحقیقات باشد، رسما از کوره در رفته زیرا اولین سال ریاست جمهوری اش با احتمال تحقیق در مورد اطرافیان وی از سوی دادستانی مقتدر تباه شده است.
مولر 30 اکتبر (8 آبان)، پل مانافورت رئیس سابق ستاد انتخابات ترامپ و معاون مانافورت را به پولشویی و جرایم دیگر متهم کرد و از سوی یک مشاور عادی ستاد انتخاباتی رئیس جمهوری قول همکاری گرفت. یک ماه بعد، مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق ترامپ به دروغگویی به اف بی آی اقرار کرد و سوگند خورد هر آنچه را در مورد تماس های خود و سایرین با مسکو می داند، در اختیار مولر قرار دهد.
تلاش های مولر در سراسر دوره اعتبار حرفه ای اش به عنوان بازپرس ویژه، بی مشکل نبوده است. یکی از وکلای مدافع ترامپ چند ماه پیش اعلام کرد که رئیس جمهوری ممکن است مولر را اخراج کند، زیرا برخی گفتند که تحقیقات از حکم و اختیارات اولیه فراتر رفته است. ترامپ در همان زمان برخی از اعضای تیم مولر به تعصب متهم کرد. همچنین شورای سردبیری روزنامه وال استریت ژورنال خواستار استعفای مولر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید