عضو جبهه پايداري: از گفت و گو با اصلاح طلبان استقبال می کنیم

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ۹:۱۸
    کد خبر :173698

اگر وجه مشتركي بين ما نباشد أصل گفت و گو نيز از نظر ما رد شده است ،بر فرض مثال ما مي گوييم “هاي “و آنها مي گويند”هوي”و همين نشان مي دهد كه وجه مشتركي بين ما نيست.
آیا اصلاح طلبان و اصولگرایان می توانند به گفت و گو با یکدیگر بنشینند ؟ این سوالی است که در روزهای اخیر مورد بحث رسانه ها و محافل سیاسی قرار گرفته است . برخی چهره های قدیمی تر دو جناح به استقبال این دستور کار رفته اند و اما برخی دیگر مواضعی متنفاوت اتخاذکرده اند و معتقدند نه دلیلی برای انجام چنین ایده ای وجود ندارد و نه شرایط و پیش شرط های دو طرف مهیای چنین رخدادی است . سابقه درخواست برای گفت و گو میان دو جناح البته طولانی از این مدتی است که در روزهای بعد از انتخابات ریاست جمهوری طی شده است . طرفه آنکه در برهه هایی حتی این ایده از سوی برخی شخصیت ها و طیف ها عملی هم شده است . اگر به سال های دورتر نگاه کنیم به یاد نامه نگاری های محمد رضا خاتمی و اسدالله عسگر اولادی خواهیم افتاد. حالا باز هم برخی پیش قدم شده اند و برای تلطیف فضای سیاسی خواسته اند که مباحث اختلافی میان دو جناح به جلسات گفت و گو برده شود . اینکه آیا شخصیت ها و طیف های سیاسی حاضرند از چنین ایده ای استقبال کنند ؛ سوالی است که رسانه ها دنبال پاسخ آن هستند . فعلا که یک بخش مهم از آن یعنی احتمال گفت و گوی میان جامعه روحانیت و مجمع روحانیون که از سوی مصباحی مقدم بیان شده با واکنش منفی سایر اعضا روبرو شده است .
آنها گفته اند این حرف ، موضع شخصی مصباحی مقدم است و ربطی به مواضع جامعه روحانیت ندارد .
درباره ایده گفت و گوی میان دو جناح نامه نیوز به سراغ یک عضو جبهه پایداری رفته و نظرات او را در این مورد جویا شده است.
محمد جواد ابطحي ،عضو جبهه پايداري در پاسخ به اين سوْال خبرنگار نامه نیوز كه ايا در صورت برقراری گفت و گو میان اصلاح طلبان و اصولگرايان جبهه پايداري نيز با اصلاح طلبان به گفت و گو مي نشيند گفت:اگر چارچوب ها و استاندارد گفت و گو مشخص شود يعني اينكه ما بر اساس چه اصول و شرايطي گفت و گو مي كنيم مانعي براي اين گفت و گوها نمي بينيم و پايداري هم با اصلاح طلبان وارد گفت و گو مي شود.
وي اظهار داشت:ما يك وجه مشتركي براي گفت و گو مي خواهيم و آن وجه مشترك قانون اساسي و رهبري است كه متاسفانه اصلاح طلبان در جاهاي مختلف نشان داده اند كه در عمل بِه قانون اساسي پايبند نيستند و خلاف دستورات رهبري عمل كرده اند و در اين شكي نيست البته برخي از اصولگرايان نيز همانند اصلاح طلبان در اين موارد عمل كردند.
أبطحي بيان كرد:اگر وجه مشتركي بين ما نباشد أصل گفت و گو نيز از نظر ما رد شده است ،بر فرض مثال ما مي گوييم “هاي “و آنها مي گويند”هوي”و همين نشان مي دهد كه وجه مشتركي بين ما نيست.
اين نماينده اصولگراي مجلس تصريح كرد:اگر آنها استانداردها را قبول كنند باب گفت و گو باز است در واقع ما شرطي نداريم و فقط آنها بگويند ما در اين چارچوب يعني قانون أساسي و رهبري حاضر بِه گفت و گو هستيم كه ما در اين شرايط حاضر به گفت و گو با آنها مي شويم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید