پایان الیگارشی در کبدی/ بساط فامیل بازی باید جمع شود

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۱۵
    کد خبر :172852

حضور یک فرد جدید در حقیقت حضور یک تفکر جدید در فدراسیون کبدی است و نفر تازه وارد باید از اتفاقات دوران مدیریت مقصودلو درس بگیرد.
انتخابات فدراسیون کبدی قرار است 25 آذر ماه برگزار شود و این فدراسیون رئیس جدید خود را خواهد شناخت تا دوران جدیدی در این رشته آغاز شود. کبدی برای ورزش دوستان ایرانی رشته آشنایی است. رشته ای که خاستگاه آن بازی مفرح و دوست داشتنی «زو» به شمار می رود که تمامی افراد در دوران نوجوانی و جوانی تجربه آن را داشته اند. از همین رو موفقیت ایران در این رشته جای تعجبی ندارد. کبدی ایران در تمام این سال ها در کنار هند قدرت اول دنیا بوده و مدال های رقابت های جهانی و آسیایی را درو می کرده. با این وجود پیشی گرفتن از هند به عنوان قدرت اول کبدی دنیا و قهرمان مطلق این رشته برای ما همیشه یک آرزوی محال بوده.

در یک دهه اخیر فدراسیون کبدی در ید قدرت خاندان مقصودلو قرار داشته. محمدرضا مقصودلو رئیس این فدراسیون الیگارشی در کبدی را پایه گذارد و از همان روز نخست ترجیح داد تا فدراسیون را با سیستم خانوادگی اداره کند. مقصودلو 12 سال با همین سیستم این فدراسیون را اداره کرد و در قبال تمامی انتقادات، همیشه موفقیت های کبدی را به رخ می کشید و تاکید می کرد با این شکل از مدیریت موفق بوده پس انتقادات هیچ اعتباری ندارد.

اما میزبانی پرحاشیه رقابت های قهرمانی آسیا در گلستان نشان داد که مدیریت خانوادگی تا به کجا سبب درجا زدن ما شده. صرفنظر از حاشیه های کبودی که در این رقابت ها رخ داد، ناکامی تاریخی کبدی ایران و شکست از پاکستان سبب شد تا بادکنک کبدی ناگهان بترکد و ثابت شود که در این رشته نزولی جدی داشته ایم. میزبانی این رقابت ها به زعم فدراسیون نشین ها از این جهت اخذ شد تا بتوانیم با استفاده از امتیاز میزبانی هیمنه هند را در هم شکسته و سرانجام به مدال طلای کبدی چنگ بزنیم اما این رویای جذاب با شکست برابر پاکستان هاشور قرمز خورد.

اتفاقات متن و حاشیه این رقابت ها کار به جایی رساند که مقصودلو ترجیح داد تا انتخابات این فدراسیون کناره گیری کند تا پس از 12 سال صندلی مدیریت در این فدراسیون به یک فرد تازه نفس برسد.

حضور یک فرد جدید در حقیقت حضور یک تفکر جدید در فدراسیون کبدی است و نفر تازه وارد باید از اتفاقات دوران مدیریت مقصودلو درس بگیرد. بزرگترین نقدی که به مقصودلو در دوران مدیریتش وارد بود، مدیریت الیگارشی و خانوادگی در کبدی بود؛ آنچه سبب شد تا فضا برای حضور شایسته ها تنگ شود و روابط فامیلی بر شایستگی و توانایی ارجح باشد.

رئیس جدید این فدراسیون باید این غلط و اشتباه جدی را اصلاح کند و با برچیدن بساط فامیل بازی، جا را برای شایسته ها باز کند. کاندیدایی که خود یکی از حلقه های الیگارشی در فدراسیون کبدی است و به این روش و شیوه اعتقاد دارد، قطعا نمی تواند رئیس شایسته ای برای فدراسیون کبدی باشد.

هیات های کبدی از حلقه تنگ فامیل بازی در این فدراسیون به تنگ آمده اند و خواستار برقراری ضابطه به جای رابطه در این فدراسیون هستند.

به گزارش فارس، رئیس جدید با حضور شایسته های کنار مانده باید عقب ماندگی کبدی را جبران کند تا بتوانیم مثل همیشه در میادین جهانی و آسیایی خوش بدرخشیم. پاکستان زنگ خطر را برای ما در رقابت های قهرمانی آسیا به صدا درآورده، باید این زنگ خطر را جدی گرفت و برای جبران مافات طرحی نو درانداخت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید