مقتدی صدر: حشد شعبی نباید در انتخابات شرکت کند / در اختیار داشتن سلاح باید به دولت محدود شود

    کد خبر :171455

رهبر جریان صدر عراق تأکید کرد که رهبران حشد شعبی نباید در انتخابات شرکت کنند و در اختیار داشتن سلاح باید به دولت محدود شود.

به گزارش بازتاب، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در سخنرانی خود به مناسبت پیروزی بر داعش گفت که وی دستور تحویل سلاح به دولت در سریع‌ترین زمان ممکن و بستن بیشتر مقرهای سرایا السلام به جز مقرهای مرکزی را داده است تا از آن‌ها به عنوان مراکز فعالیت خدماتی و انسانی استفاده شود.

مقتدی صدر گفت: قبل از انحلال سرایا السلام و تبدیل آن به نهاد خدماتی یا مدنی دولت عراق باید یک سری مسائل را رعایت کند از جمله ادامه توجه به خانواده‌های شهدای سرایا السلام و تکمیل روند معالجه آن‌ها و اقدام جدی برای ایجاد فرصت شغلی برای آنها.

وی افزود: باید پایگاه‌های آزاد شده به جز سامرا ظرف ۴۵ روز به نیروهای امنیتی تحویل داده شوند. خروج عراق از بند هفتم منشور سازمان ملل تعلیق فعالیت تمامی گروه‌های نظامی سابقی که به ما وابسته هستند را تا اطلاع ثانوی و تا زمانی که واقعیت استقلال عراق از تمامی ابعاد مشخص شود، می‌طلبد.

صدر تأکید کرد که باید مساله قدس را از عراق جدا کرد و به صورت کاملا محرمانه کار کرد تا به عراق و مردم و دولتش آسیبی وارد نشود.

وی خواهان ادغام برخی نیروهای سرایا السلام در نیروهای امنیتی شد و تأکید کرد: رهبران حشد شعبی نباید در انتخابات شرکت کنند. در اختیار داشتن سلاح باید به دولت محدود شود و به نیروهای امنیتی اجازه داده شود که از تمامی استان‌ها و نهادهای دولتی حفاظت کنند.

مقتدی صدر خواهان انجام تحقیقات درباره دلایل سقوط موصل و استان‌های دیگر و پرونده پایگاه اسپایکر شد و گفت: ما امروز خاکی را پس گرفتیم که دیروز حیله‌گران و مفسدان آن را فروختند.

وی حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق را به محاکمه فوری فاسدان فراخواند و گفت که حاضر است به العبادی در این راه کمک کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید