تشریح دستاوردهای بیست و هفتمین کنگره بین المللی چشم پزشکی ایران

    کد خبر :171261

عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران، گفت: چشم پزشکان کشور در کنگره امسال با دستاوردهای جدیدی در رشته چشم پزشکی آشنا شدند.
دکتر علی صادقی طاری به جزئیات برگزاری بیست و هفتمین کنگره بین المللی انجمن چشم پزشکی ایران اشاره کرد و افزود: در این کنگره ۱۹ مهمان خارجی از آمریکا، انگلستان، فرانسه، بلژیک، هلند، سنگاپور، ترکیه و هنگ کنگ، در ارتباط با وضعیت بیماری های چشم و درمان های چشم پزشکی، سخنرانی کردند.

وی با عنوان این مطلب که در این کنگره سعی شد بیماری های شایع چشم بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: از بیماری های شایع چشم می توان به آب مروارید اشاره کرد که به در بین سالمندان بیشتر شایع است.

صادقی طاری افزود: اغلب مبتلایان به آب مروارید، بعد از جراحی دچار عوارض می شوند به همین دلیل درمان عوارض ناشی از این بیماری نیز مورد توجه چشم پزشکان قرار دارد.

به گفته وی، مشکلات چشمی ناشی از بیماری دیابت و آب سیاه نیز در این کنگره مورد بررسی قرار گرفت.

صادقی طاری ادامه داد: در بیماری گلوکوم وقتی دید فرد از بین می رود، با درمان نیز برنمی گردد ولی در بیماری آب مروارید هر چقدر دید از بین برود، پس از جراحی به حالت اول برخواهد گشت.

وی با عنوان این مطلب که روز اول کنگره، گروه های فوق تخصصی چشم شامل رتین، قرنیه، استرابیسم، پلاستیک یووییت و گلوکوم برنامه های خود را با حضور مهمانان خارجی ارائه دادند و آخرین دستاوردهای علمی در رشته های چشم پزشکی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، گفت: برنامه چشم پزشکان جوان، از دیگر برنامه های این کنگره برای همکاران فلوشیپ و دستیار بود.

عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران از برپایی ١١ سمپوزیوم و برگزاری ٣٠ کارگاه توسط اساتید رشته های مختلف چشم پزشکی در این کنگره خبر داد و گفت: از دیگر برنامه های کنگره، برپایی جشنواره فیلم، عکس، مقالات آزاد و برنامه پرستاری بود.

صادقی طاری به برنامه پرستاری در چشم پزشکی اشاره کرد و اظهارداشت: در ارتباط با آموزش پرستاران در بخش چشم پزشکی، گفت: پرستاران اکثراً در آموزش‌های کلاسیک دانشکده پرستاری خیلی با موضوعات چشم پزشکی و مراقبت از بیماران چشمی آشنایی ندارند زیرا در سیستم آموزش پرستاری بیشتر به موضوعات جنرال مانند جراحی و داخلی پرداخته می‌شود. در نتیجه مهم است که هر از گاهی سمینارهای بازآموزی را با هدف ارتقای علمی و حرفه‌ای پرستاران برگزار کنیم.

وی ادامه داد: بیمارستان فارابی از مدت‌ها قبل به دنبال تربیت نیروی انسانی در رابطه با پرستاری چشم آن هم در سطح کارشناسی ارشد بود و همچنان این هدف را با جدیت دنبال می‌کند. البته هنوز به مرحله اجرا نرسیده و پیگیری‌ها ادامه دارد؛ اگر این امر محقق شود بیمارستان فارابی اولین مجموعه کشور است که پرستار چشم را تربیت می‌کند.

صادقی طاری در ارتباط اهمیت پرستاری در چشم پزشکی، توضیح داد: ۷۰ درصد موضوعات چشم پزشکی مربوط به داروهایی است که استفاده می‌شود و پرستار می‌بایست اطلاع کافی از نحوه مصرف و عوارض احتمالی آنها داشته باشد.

وی با اشاره به امتیاز بازآموزی برای پرستاران حاضر در سمینار، گفت: علاوه بر این، بخشی هم به پوسترهای علمی اختصاص یافته بود که همزمان با کنگره به نمایش در آمد.

به گزارش  مهر، عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران همچنین از برپایی نمایشگاه تجهیزات چشم پزشکی با حضور شرکت های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: تلاش کردیم در این نمایشگاه، جدیدترین وسایل و تجهیزات چشم پزشکی در معرض نمایش شرکت کنندگان قرار بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید