قائم مقام سازمان نظام پرستاری اعلام کرد

تحصیل ۶۰ هزار دانشجوی پرستاری در کشور

    کد خبر :170354

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: در حال حاضر 60هزار دانشجو در مقاطع مختلف رشته پرستاری در کشور در حال تحصیل هستند.

به گزارش ایسنا، محمد شریفی مقدم در مراسم روز دانشجوی دانشجویان پرستاری دانشگاه‌های تهران، با اشاره به تحصیل ۶۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف رشته پرستاری اظهار کرد: این میزان دانشجو پتانسیل بزرگی است که می‌تواند منشأ بسیاری از تحولات آینده پرستاری باشد. جامعه دانشجویان پرستاری کشور در چند سال گذشته به جز دو سال اخیر در رکود و سکوت بوده است. جنبش دانشجویان پرستاری کشور دیده‌بانی است که همیشه جلوتر از جامعه پرستاری حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ پرستار بیمارستانی طراحی شد. طبق این طرح هر بیمارستان دولتی، خصوصی و غیردولتی می‌توانست به میزان مورد نیاز خود بدون کنکور دانشجو بپذیرد و خودش مدرک صادر کند. اما با هوشیاری جلوی آن گرفته شد. در حال حاضر ۹۰ درصد این طرح جمع شده است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری همچنین اضافه کرد: اگر این طرح‌ها اجرا می‌شد امروز بیمارستان‌ها مملو از پرستاران بیمارستانی و بهیار یکساله می‌شد و فاتحه پرستاری آکادمیک خوانده می‌شد.

شریفی مقدم با اشاره به طرح کارآموزی در عرصه که برای دانشجویان پرستاری در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: قرار است با این طرح که البته خطر کمتری نسبت به پرستار بیمارستانی دارد، به جای استخدام پرستار، نیروی کار بیمارستان‌های دولتی را تامین کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید