بلا تکلیفی پروژه زیرگذر استاد معین

    کد خبر :168595

فراهانی با بیان اینکه در موارد زیادی پیشرفت پروژه ها به تناسب برنامه تاخیر دارد، گفت: پروژه زیرگذر استاد معین 3 سال معطل و نیمه کاره مانده است بدون اینکه افق روشنی برای اتمام آن مشخص باشد.

به گزارش افکارنیوز، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران اظهار کرد :موضوع پروژه ها در مدیریت شهری به دلیل حجم بالای فعالیت های عمرانی و اولویت بندی آنها به دلیل ابعاد مختلف هر پروژه حائز اهمیت است.

فراهانی ادامه داد:در پروژه های شهرداری تهران اولین موضوع بحث مطالعات اولیه قبل از شروع پروژه ها و ارزیابی اقتصادی زیست محیطی و ترافیکی آنها است که بسیاری از آن ها با اشکالاتی مواجه است،بطوریکه شاهد تعریف پروژه های مختلف بدون در نظر گرفتن اولویت ها هستیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به موضوع هزینه های پروژه ها ادامه داد : قرارداد بسیاری از پروژه هایی که تا کنون در شهرداری انجام شده است بیش از سه برابر هزینه ارزیابی شده منعقد شده و استدلال این است که چون پرداخت هزینه پروژه به تاخیر مواجه است به همین دلیل این مبلغ افزایش یافته است که به نظر غیر منطقی است.

فراهانی با بیان اینکه در موارد زیادی پیشرفت پروژه ها به تناسب برنامه تاخیر دارد، گفت: پروژه زیرگذر استاد معین 3 سال معطل و نیمه کاره مانده است بدون اینکه افق روشنی برای اتمام آن مشخص باشد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری در تامین بودجه پروژه ها با مشکل مواجه است، افزود : برای اتمام بسیاری از پروژه ها به دلیل کمبود بودجه مشکل وجود دارد بنابراین لازم است که اولویت بندی شود.

وی اضافه کرد : در بودجه سال 97 باید پروژه هایی در اولویت قرار بگیرند که بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یا تاثیر بسزایی در زیست شهری دارند و پروژه هایی که هنوز میزان پیشرفت لازم را نداشته و یا تاثیر مناسبی ندارند تعیین تکلیف شده و به سال های بعد موکول شوند.

فراهانی با بیان اینکه بحث انتقال درس آموخته ها و مدیریت دانش پروژه ها اهمیت بالایی دارد، ادامه داد : مدیریت دانش پروژه ها تا کنون جدی گرفته نشده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران اضافه کرد: هر پروژه ای که ایجاد می شود دو محصول دارد که یکی خود پروژه و دیگری درس آموخته های پروژه است که متاسفانه به انتقال تجارب از پروژه ها نیز توجه جدی نشده از این رو در کمیته بودجه و نظارت تلاش می کنیم که این موضوع را دنبال کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید