آغاز دوباره جستجو برای یافتن کوهنوردان مفقود شده

  • حوادث
  • شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ۹:۱۷
    کد خبر :168455

محمد باقر محمدی با اشاره به آغاز دوباره جستجو برای یافتن کوهنوردان مفقود شده گفت: از صبح امروز با روشن شدن هوا بلافاصله تیم های زمینی و هوایی هلال احمر استان به همراه تیم های کوهنوردی و کمکی که از مشهد به لرستان آمده اند، جستجو را آغاز کردند.

به گزارش افکارنیوز، ساعت 3:30 بامداد دیروز حادثه گرفتار شدن یک تیم کوهنوردی 15 نفره در ارتفاعات اشترانکوه شهرستان ازنا، به هلال احمر اعلام شد. در ساعت 7 صبح تیم های امداد کوهستان به همراه بالگرد امدادی اور زانس و هلال احمر به محل ریزش بهمن رفتند. در بررسی های اولیه مشخص شد 14 کوهنورد اهل مشهد برای فتح قله “کول جنو ” به همراه یک راهنما از الیگودرز راهی ارتفاعات اشترانکوه شده و در مسیر برگشت گرفتار برف و کولاک و بهمن می شوند.

پنج عضو این گروه در پناهگاه از مرگ حتمی نجات یافته و 9 نفر دچار بهمن می شوند. از صبح دیروز تاکنون جسد دو کوهنورد به نام های علیرضا عامری 22 ساله و مرتضی غلامپور از زیر بهمن خارج شده است.

محمد باقر محمدی معاون امدادو نجات هلال احمر لرستان با اشاره به آغاز دوباره جستجو برای یافتن کوهنوردان مفقود شده گفت: از صبح امروز با روشن شدن هوا بلافاصله تیم های زمینی و هوایی هلال احمر استان به همراه تیم های کوهنوردی و کمکی که از مشهد به لرستان آمده اند، جستجو را آغاز کردند.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را می کنیم تا پایان امروز بتوانیم ردی از کوهنوردان به دست آوریم اما امکان زنده ماندن این افراد در حد صفر است.

به گفته محمدی در سال 84 حادثه ای مشابه در دهلیز چپ همین قله رخ داد که اجساد کوهنوردان کشته شده تابستان سال آینده کشف شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید