مسوول عالی‌رتبه سازمان ملل در سفری نادر به کره شمالی می‌رود

    کد خبر :166290

همزمان با افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره به دلیل برنامه‌های تسلیحاتی و اتمی پیونگ یانگ، رئیس امور سیاسی سازمان ملل امروز سه شنبه به کره شمالی می‌رود.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، جفری فلتمن، رئیس امور سیاسی سازمان ملل امروز برای سفری چهار روزه به کره شمالی می‌رود و با مقامات این کشور در خصوص مسائل مربوط به نگرانی‌ها و منافع دو جانبه مذاکره خواهد کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل گفت: فلتمن در جریان این سفر با ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی و پاک میونگ گوک، معاونش دیدار خواهد کرد. این دیدار در پاسخ به دعوت دیرینه مقامات کره شمالی برای برگزاری مذاکرات سیاسی با سازمان ملل صورت می‌گیرد.

وی افزود: فلتمن در جریان این سفر با هیات عالی رتبه هماهنگی و تصمیم گیری سازمان ملل و اعضای آن دیدار کرده و از سایت‌های پروژه سازمان ملل نیز بازدید می‌کند. فلتمن همچنین در این طور به چین نیز سفر می‌کند.

سازمان ملل گفت: فلتمن نخستین مقام ارشد سازمان ملل است که از زمان سفر لین پاسکو رئیس سابق امور سیاسی سازمان ملل در فوریه ۲۰۱۰ و والری آموس رئیس سابق کمک رسانی سازمان ملل در اکتبر سال ۲۰۱۱ میلادی به کره شمالی سفر می‌کند.

این سفر در بحبوحه افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره به خاطر برنامه توسعه تسلیحاتی کره شمالی انجام می‌شود.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا ضمن ابراز اطلاع از این سفر برنامه ریزی شده گفت: آمریکا به همکاری با دیگر کشورها از جمله اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای افزایش فشار دیپلماتیک و اقتصادی بر کره شمالی ادامه خواهد داد تا پیونگ یانگ را وادار کند از برنامه غیر قانونی توسعه تسلیحات شیمیایی و اتمی‌اش دست بردارد.

وی افزود: بسیار مهم است که کشورهای جهان پاسخی متحد و یکپارچه به اقدامات تحریک آمیز غیرقانونی کره شمالی بدهند.

دوجاریک گفت: کره شمالی در حاشیه نشست سالانه رهبران جهان در مقر سازمان ملل در نیویورک که سپتامبر سال جاری میلادی برگزار شد، از فلتمن دعوت کرد تا به پیونگ یانگ سفر کند، اما این سفر هفته گذشته تایید شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فلتمن راه را برای سفر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به کره شمالی هموار می‌سازد یا خیر، گفت: امیدواریم این اتفاق بیفتد.

حدود ۵۰ نیروی بین‌المللی برای شش آژانس سازمان ملل در کره شمالی فعالیت می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید