مسکوت ماندن لایحه اصلاحیه قانون تعاون در مجلس

    کد خبر :164309

رئیس اتاق تعاون ایران از مسکوت ماندن لایحه اصلاحیه قانون تعاون در مجلس خبر داد و گفت: علیرغم آنکه اجرای برجام آثار مثبتی برای کشور داشت و به رونق اقتصاد و تامین منابع مالی کمک کرد، اما در توسعه فضای کسب و کار و افزایش سهم بخش تعاون انتظارات را آنطور که باید برآورده نکرد.

به گزارش  بازتاب به نقل از ایسنا، بهمن عبدالهی ـ درباره سرنوشت اصلاحیه قانون تعاون در مجلس اظهار کرد: به نظر می‌رسد که این لایحه دیگر جای بحث و طرح ندارد و بهتر که فراموش شود، چون اعتقاد داریم که بخش تعاون به لحاظ قوانین و مقررات در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: البته نه اینکه بدون اشکال باشد و چند مورد اشکال به آن وارد می‌ دانیم، ولی در حد لایحه عریض و طویلی که داده شده بود نیاز نیست و چند ماده و تبصره مشکل را حل می‌کند.

رئیس اتاق تعاون ایران افزود: دولت، وزارت کار، اتاق تعاون ایران و کمسیون اقتصادی مجلس به این تفاهم رسیدند که لایحه همچنان مسکوت بماند و امیدواریم که دولت آن را پس بگیرد.

آنطور که عبدالهی گفته لایحه اصلاح قانون کار از دستور کار خارج شده و پرداختن به آن موضوعیتی ندارد به احتمال زیاد پس از لایحه بودجه و در زمان فراغت مجلس در قالب چند ماده اشکالات موجود به مجلس ارائه و برطرف شود و دیگر نیازی به اصلاح قانون به شکل وسیعی که در گذشته بود، نیست.

وی درباره افزایش سهم بخش تعاون پس از اجرای برجام نیز گفت: انتظار داشتیم که بعد از برجام اتفاقات جدی در بخش اقتصادی کشور به ویژه در حوزه پولی و بانکی و توسعه فضای کسب و کار ایجاد شود، ولی گشایشی که انتظار می‌رفت حاصل نشد. البته برجام قطعا اثرات مثبتی در کشور داشته و اتفاقات خوبی افتاده است، ولی به دلیل مانع تراشی قدرتهای بزرگ و در راس آن آمریکا اهداف برجام به طور کامل محقق نشد.

به گفته رئیس اتاق تعاون ایران برجام به رونق اقتصاد کشور، تامین منابع مالی و استفاده از خطوط اعتباری فاینانس در کشور کمک بسیاری کرده و بخش تعاون نیز در حد امکان از آن بهره‌مند شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید