بیمه هنرمندان مناطق زلزله‌زده قابل پیگیری است

    کد خبر :162234

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از پیگیری بیمه هنرمندان مناطق زلزله‌زده که با توجه به شرایط بوجود آمده توانایی پرداخت حق بیمه ندارند، خبر داد.

بهمن نامورمطلق در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که معاونت صنایع دستی برای برخی هنرمندان و صنعتگران مناطق زلزله‌زده که در شرایط فعلی توانایی پرداخت حق بیمه خود را ندارند و این موضوع ممکن است موجب قطع بیمه آنها شود، چه کمکی می‌تواند انجام دهد؟ گفت: اگر کسی توانایی پرداخت حق بیمه ندارد، نامه‌ای مبنی بر این موضوع به من یا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه بدهد تا بتوانیم این موضوع را پیگیری کنیم.

او ادامه داد: اگر هنرمندان مناطق زلزله‌زده غرب کشور اسامی خود را هرچه زودتر به معاونت صنایع دستی کشور بدهند، این موضوع قابل پیگیری است. دولت موظف است هر کمکی از دستش برمی‌آید برای زلزله‌زدگان انجام دهد.

معاون صنایع‌دستی که بعد از زلزله کرمانشاه به نمایندگی از علی‌اصغر مونسان – رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری – به مناطق زلزله‌زده سفر کرده بود، بیان کرد: در بازدید از کارگاه‌های محدودی از صنایع‌دستی و هنرهای سنتی متوجه خسارت‌های وارده به آنها شدیم و به هر کدام مبلغ پنج میلیون تومان کمک بلاعوض برای جبران بخشی از خسارت‌شان پرداخت کردیم.

نامور مطلق با بیان اینکه اغلب هنرمندانی که از کارگاه‌هایشان بازدید کردم در زمینه منبت چوب کار می‌کردند و تعداد کمی هم در زمینه گیوه‌بافی و هنرهای دیگر فعالیت می‌کردند، افزود: اگر هنرمند دیگری هم برای کارگاه خود اعلام خسارت می‌کرد یا از ما می‌خواست که از آن بازدید کنیم، به آن نیز کمک می‌کردیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: سعی کردم در بازدید از این مناطق با هنرمندان گفت‌وگو، نیازمندی‌هایشان را شناسایی کنم و از مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخواست کنم که نیازهای آنها را برطرف کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید