جدیدترین اخبار
۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۰ کد خبر :161463

فرصت ثبت درخواست شناسه صندوق مکانیزه فروش تا ۳۰ دی ماه

سازمان امور مالیاتی در فراخوانی از مودیان مالیاتی که از صندوق مکانیزه فروش استفاده می‌کنند، خواست تا پایان دی ماه درخواست تخصیص شماره شناسه سامانه صندوق خود را ثبت کنند.

برابر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب هجدهم تیر ماه امسال در هیات وزیران، اشخاصی که مطابق ماده ۱۲۱ قانون برنامه پنجم توسعه با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف ایران و بر اساس اولویت‌های تعیین‌شده سازمان امور مالیاتی کشور برای نصب و استفاده از سامانه صندوق فروش در سال‌های ۱۳۹۲، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ فراخوان شده‌اند، همچنان به استفاده از سامانه یادشده ملزمند.

این اشخاص مکلفند تا پایان دی ماه امسال مطابق ماده (۴) آیین‌نامه اجرایی این قانون نسبت به ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه سامانه صندوق فروش در درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی اقدام کنند و از آغاز سال ۱۳۹۷ مشمول مقررات این آیین‌نامه خواهند بود.

آیین‌نامه دولت در زمینه چگونگی استفاده از صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی تیر ماه امسال به تصویب هیات وزیران رسید؛ در این آیین‌نامه سامانه صندوق فروش شامل سامانه‌ای اعم از صندوق فروش یا رایانه یا نرم‌افزار کاربردی شامل سخت‌افزار و نرم‌افزار است که امکان اتصال به سامانه سازمان امور مالیاتی را برای ثبت اطلاعات خرید و فروش کالا و خدمات واحد کسب‌وکار داشته باشد.

دولت در این آیین‌نامه سازمان امور مالیاتی را مکلف کرده است با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق به تدریج و براساس اولویت، اشخاص مشمول را تعیین و مراتب را حداکثر تا پایان شهریور ماه هر سال از طریق درج در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار و روزنامه رسمی کشور اعلام کند.

به گزارش ایرنا،در سال‌های گذشته و بر اساس فراخوان اتاق اصناف ۲۹ گروه مکلف به نصب صندوق‌های مکانیزه فروش شدند که آخرین گروه در سال ۱۳۹۳ اعلام شد و از سال ۱۳۹۴ مکلف به نصب این صندوق‌ها بودند در صورتی که اقدام نکنند از معافیت‌های مالیاتی برخوردار نمی‌شوند.

Ad

Ad

روی خط خبر

يافت نشد

متاسفانه مطلب مورد نظر شما وجود ندارد لطفا در سايت جستجو کنيد
Ad