یمن در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد

  • آرشیو
  • دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۱۷
    کد خبر :158982

دبیرکل حزب دموکراتیک یمن هشدار داد که اوضاع انسانی در یمن بسیار وخیم بوده و این کشور در آستانه یک فاجعه انسانی قرار گرفته است.

در پی ادامه و تشدید محاصره عربستان علیه یمن، اوضاع انسانی در این کشور بسیار بغرنج بوده و یونیسف روز یکشنبه اعلام کرد بیش از 11 میلیون کودک در کشور جنگزده یمن، در وضعیتی اسفبار زندگی می‌کنند و به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

مقامات سازمان ملل متحد هشدار داده‌اند در صورتی که محاصره فلج‌کننده به‌اصطلاح ائتلاف سعودی علیه یمن لغو نشود، این کشور ممکن است بزرگترین قحطی خود را طی دهه‌های اخیر تجربه کند.

سیف الوشلی دبیرکل حزب دموکراتیک یمن در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم درباره جنایت آل سعود در تشدید محاصره یمن و ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به شهرها و مناطق مختلف یمن پرداخت.

یمن در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد

به گزارش تسنیم، وی در این مصاحبه گفت: اوضاع انسانی در یمن وحشتناک بوده و در آستانه یک فاجعه بشری در این کشور قرار داریم و عربستان مردم یمن را در گرسنگی و قحطی قرار داده است و عربستان و کشورهای عربی همراه این کشور به حدی از وحشی‌گری رسیده‌اند که طی چندین دهه گذشته بی‌سابقه بوده است. به‌جرئت می‌توان گفت که محاصره عربستان علیه یمن شدیدترین محاصره طی چندین سال گذشته در جهان به‌شمار می‌آید و بی‌تفاوتی به اقدامات عربستان یک رسوایی برای جامعه بین‌الملل به‌شمار می‌آید که هرگز این سکوت فراموش نخواهد شد.

اتهام‌زنی عربستان به ایران موضوع عجیبی نیست

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره ادعای عربستان مبنی بر ارسال موشک به یمن توسط ایران گفت: اتهام‌زنی عربستان به ایران موضوع عجیبی نیست و طی 40 سال گذشته شاهد آن بودیم که هر اتفاقی در کشورهای عربی از جمله لبنان یا سوریه می‌افتاد عربستان انگشت اتهام را به‌سوی ایران می‌گرفت اما جامعه بین‌الملل به این اتهام‌زنی‌ها توجهی ندارد. از سال 2004 تا کنون عربستان نتوانسته ثابت کند که ایران حمایت نظامی از یمنی‌ها می‌کند و عدم حمایت نظامی ایران از یمن را دیپلمات‌ها و مقامات متعدد غربی تأیید کرده‌اند.

هر کشوری در خاورمیانه با اسرائیل به دشمنی بپردازد مورد اتهام عربستان قرار می‌گیرد

الوشلی اضافه کرد: ما به‌خوبی می‌دانیم که اینها فقط اتهامات سیاسی بوده و در واقع عربستان از ایران که یک کشور قدرتمند بوده واهمه و هراس دارد و عربستان نمی‌تواند با این موضوع کنار بیاید که کشورها در خاورمیانه ثبات، امنیت و حق حاکمیت داشته باشند. عربستان تلاش کرد که عراق و سوریه و لیبی را نابود کند و هم‌اکنون نیز در حال نابودی یمن است. واقعیت این است که هر کشوری در خاورمیانه با اسرائیل به دشمنی بپردازد مورد اتهام عربستان قرار می‌گیرد و در راستای تخریب آن گام برمی‌دارد البته اتهام‌زنی‌های عربستان علیه ایران چه درباره یمن و چه درباره دیگر کشورها با شکست مواجه شد و دیگران اهمیتی برای این اتهام‌زنی‌ها قایل نیستند.

پرتاب موشک به‌سوی عربستان در راستای دفاع یمنی‌ها از خود است

وی در ادامه افزود: پرتاب موشک از سوی ارتش یمن به‌سوی مناطق عربستان و مقابله با نیروهای عربستانی در مناطق مرزی در راستای دفاع یمنی‌ها از خود بوده و این عربستان بوده که جنگ علیه یمن را آغاز کرد. پرتاب موشک به فرودگاه ملک خالد ریاض حق مسلم یمنی‌ها بوده و آنها در دفاع از خود این موشک را پرتاب کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید