حمایت بیش از ۷۰۰حقوقدان از حجت‌الاسلام روحانی

    کد خبر :15801

بیش از ۷۰۰حقوقدان در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از حجت‌الاسلام روحانی اعلام کردند که دوباره می‌آییم زیرا فرصت اشتباه کردن و تکرار سیاست‌های پر هزینه و بی‌نتیجه را نداریم.

متن بیانیه ستاد حقوقدانان حامی دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بنام خداوند جان و خرد

با عقلانیت، خرد جمعی و اعتدال برای صیانت از کرامت انسانی و احیای عظمت ایران اسلامی همگام شویم.

با تشکر از سیاست‌های دولت یازدهم در ایجاد روحیه امید و امنیت روانی در ایران اسلامی و برقراری روابط صلح‌آمیز و دوستانه با کشورهای جهان، تقلیل قابل توجه و امیدوارکننده تحریم‌های ظالمانه و ایجاد آثار مطلوب سیاسی و اقتصادی در داخل کشور، ساماندهی خردمند از حقوق شهروندی همراه با تمایل به آزادی بیان و قلم و مجادلات سیاسی همراه با احترام به کرامت شهروندان ایرانی؛ دوباره می‌آییم تا مسیر سازندگی، اصلاحات و اعتدال را استمرار بخشیم.

دوباره می‌آییم؛ زیرا فرصت اشتباه کردن و تکرار سیاست‌های پر هزینه و بی‌نتیجه را نداریم.

دوباره می‌آییم؛ زیرا به ظرفیت‌های ارزش‌های اصیل دینی و علم و دانش برای ساختن جامعه‌ای مبتنی بر عدالت و اخلاق پایبندیم.

دوباره می‌آییم؛ زیرا حاکمیت قانون، رعایت حقوق شهروندی و برقراری امنیت حقوقی برای همه شهروندان فارغ از هرگونه تفاوت و تمایز را اساس و پایه امنیت و توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی می‌دانیم.

تجربه ما آموخته است که تاریخ آینه تصمیم‌گیری‌های درست و نادرست بشری است و مردمی که مقاطع حساس انتخاب درستی مدیریت اجرائی کشور و همه سازوکارهای مرتبط با قوه مجریه را به بهره‌گیری از دستاوردهای علمی و قابلیت‌های دانشگاهیان از جمله حقوقدانان برای پیشبرد هرچه بهتر امور هدایت نماید و از این طریق حرمت علم و عالمان را ارج نهد.

انتظار ما از تمامی حقوقدانان، اساتید گرانقدر دانشکده‌های حقوق، وکلای دادگستری، سردفتران و دفتریاران، مشاوران حقوقی و دانشجویان عزیز دانشکده‌های حقوق این است که برای بهره‌مندی موثر جامعه از حق تعیین سرنوشت خود تاکید بر مسیر تقویت عقلانی و قانونمند «آزادی، استقلال، امنیت، آرامش و پیشرفت همه‌جانبه ایران سربلند»، همگان را به حضور در انتخابات دعوت کنند و نقش رای و هی عالمانه برای سازماندهی آینده بهتر را برجسته سازند. برای این منظور از همه حقوقدانان که به بالندگی و پیشرفت ایران اسلامی پایبند هستند، دعوت می‌نماییم در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه با حضوردر پای صندوق های رای و با انتخاب آقای دکتر حسن روحانی به عنوان یکی از اعضای جامعه حقوقی ایران – در جهت اعتلای ایران اسلامی همگام شوند.

اسامی هفتصد و پنج حقوقدان که این بیانیه را امضا کرده‌اند در آرشیو ایلنا موجود است..

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید