فرخ نژاد: در سینما، هزینه‌ها رویکرد سیاسی دارد

    کد خبر :156357

حمید فرخ‌نژاد گفت: جای تأسف است که در سینما بیشتر هزینه‌ها رویکرد سیاسی دارد و حتی اگر تاریخی هم هست صَرف تحریف وقایع به نفع یک تفکر خاص می‌شود.

این بازیگر در آیین روز کتابگردی در کتابفروشی ساربوک کاشان اظهار کرد: انتخاب یک روز به نام کتابگردی در کشور ما یک رویداد فرهنگی است که مایه افتخار و مباهات است. همه دلخوشی ما حضور انسان‌های فرهیخته‌ای است که با خلاقیت فردی خود، حرکت کتابگردی را در مسیر رواج فرهنگ در بین شهروندان در جامعه بنا می‌نهند.

او همچنین گفت: یقیناً کار کتابفروشی ارزشی بیشتر از سریال‌های میلیاردی دارد که نتیجه آن تحریف تاریخ می‌شود.

او افزود: افرادی که در کشور ما کار فرهنگی می‌کنند عاشقانی هستند که از وجود خود مایه می‌گذارند و متاسفم که ما قدردان آنها نیستیم.

فرخ‌نژاد کاشان را موزه‌ای روباز توصیف کرد و گفت: جای جای این شهر آثاری وجود دارد که می‌تواند مانند سیلک یک موزه باشد ولی متاسفانه قدر داشته‌هایمان را نمی‌دانیم. اما همیشه یک‌سری آدم دلسوز که از وجود خویش مایه می‌گذارند فرهنگ را پیش می‌برند.

این بازیگر سینما اظهار کرد: کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس با تلاش فراوان پول خرج می‌کنند تا فرهنگ را بخرند، مبالغ کلانی خرج می‌کنند تا با راه‌اندازی جشنواره فیلم و به واسطه حضور یک هنرمند خارجی مطرح شوند. به فرانسوی‌ها پول می‌دهند و موزه لوور احداث می‌کنند .

او همچنین بیان کرد: کشوری مثل امارات متحده عربی فقط یک سال بزرگتر از من است و ادعای فرهنگ می‌کند. ای کاش خودمان را به جای کشورهای عربی بگذاریم و بتوانیم قدر داشته‌های فرهنگی خودمان را بدانیم. فرهنگ مثل اکسیژن در اطراف ماست.

فرخ‌نژاد افزود: فرهنگ و تمدن زنده است، تا زمانی که اندیشه و خردورزی زنده است و نمی‌توان انکار کرد. همچنان که موسیقی ایرانی برخلاف همه نامهربانی‌های با آن همچنان بالنده است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید