واکنش کانادا به آزار جنسی در سینما

    کد خبر :156326

بعد از یک ملاقات طولانی بین اتحادیه‌ها، اصناف و انجمن‌های صنایع فیلم و تلویزیون کانادا در تورنتو، نمایندگان آنها در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند به منظور «ارایه پاسخی گسترده در کل صنایع فیلم و تلویزیون به آزار، تبعیض، سوءاستفاده و خشونت جنسی» با هم همکاری خواهند کرد.

به گزارش افکارنیوز، در این بیانیه همچنین آمده است: ما تفاهم نظر داریم که باید نسبت به چنین رفتاری تحمل صفر وجود داشته باشد. ما آگاهیم که افزایش دادن برابری جنسیتی و گوناگونی در سراسر صنایع‌مان بخشی مهم از راه حل است.

منشور اخلاقی پیشنهاد داده شده «انتظارهای برخورد درست و نادرست، نحوه اعمال آن و عواقب آن» را هم تعریف می‌کند.

بحث‌های پیش آمده در این مورد در شمال مرزهای آمریکا پس از این شکل گرفت که آکادمی اسکار آمریکا هم تصمیم گرفت بعد از اتهام‌های وارد شده به هاروی واینستین و بسیاری از افراد دیگر، منشور اخلاقی خودش را درست کند.

صنایع فیلم و تلویزیون کانادا همچنین پیشنهاد کرده‌اند که مکانیزم‌های گزارش دادن چنین رخدادها و حمایت از قربانیان آنها به شیوه‌ای کاربردی‌تر طراحی و سیاست‌های فعلی هم بهتر اعمال شوند.

این در حالی است که چندی پیش میا کرشنر بازیگر کانادایی از اتحادیه بازیگری کانادا به خاطر حمایت نشدن از او مقابل برخوردی که با هاروی واینستین داشت شکایت کرد و گفت بازیگران هنوز هم از گزارش دادن سوءاستفاده جنسی به خاطر ترس از به خطر انداختن مسیر حرفه‌ای کاری‌شان خودداری می‌کنند.

نمایندگان اتحادیه بازیگران کانادا، آکادمی سینما و تلویزیون کانادا، صنف کارگردانان کانادا، انجمن مدیران انتخاب بازیگر کانادا و انجمن تهیه کنندگان رسانه کانادا از جمله افرادی بودند که در جلسه برگزار شده به منظور بررسی این موضوع گرد هم آمدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید