خوشگذرانی باپول دزدی درشمال کشور

  • حوادث
  • پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۷:۳۸
    کد خبر :155431

یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه سرقت که با “کیف قاپی” و “موبایل قاپی” اقدام به تشکیل گروه جدیدی از سارقان کرده بود، توسط پلیس آگاهی تهران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش افکارنیوز، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در راستای اقدامات پلیس آگاهی برای کنترل نامحسوس مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای، اطلاع پیدا کردند مهرداد . ج (۲۵ ساله) که یکی از مجرمین سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه سرقت به شیوه “کیف قاپی” و “موبایل قاپی” است، اقدام به تشکیل گروه جدیدی از سارقان کیف‌قاپ و قاپ‌زن کرده و در قالب گروه‌های دو یا سه موتوره، با استفاده از انواع موتورسیکلت‌های طرح هوندا، ویو و آپاچی اقدام به سرقت در مناطق در مختلف شهر تهران می‌کند.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان در تحقیقات پلیسی ضمن شناسایی مخفیگاه “مهرداد” در منطقه علی آباد، موفق به شناسایی دو بچه‌محل مهرداد به عنوان همدستان وی به نام های “میلاد” (۲۳ ساله) و “علی” (۲۲ ساله) شدند. در ادامه سه عضو دیگر گروه به نام‌های “میلان” (۲۵ ساله) با دو سابقه دستگیری به اتهام زورگیری و تحت تعقیب پلیس آگاهی، “سپهر” (۱۸ ساله) و “عماد” (۲۱ ساله) نیز به عنوان دیگر اعضای گروه شناسایی و دستگیری آنها در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

با شناسایی هر شش عضو گروه سارقین کیف قاپی و موبایل قاپ، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی، در ۱۷ آبان‌ماه امسال طی شش عملیات جداگانه و همزمان اقدام به دستگیری هر شش متهم کرده و ضمن دستگیری متهمان، در بازرسی از مخفیگاه آنها مقادیر قابل توجهی از انواع کیف‌های دستی زنانه و مردانه و گوشی‌های تلفن همراه کشف و توقیف شد.

متهمین پس از دستگیری و انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی، به ده‌ها فقره سرقت به شیوه قاپ‌زنی و موبایل‌قاپی در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در شمال و مرکز شهر تهران از جمله در هفت تیر، سهروردی، مطهری، پاسداران، ونک، مفتح، بهار شیراز، شریعتی، ولیعصر و سایر مناطق اعتراف کردند.

متهمان همچنین در اعترافات عنوان کردند که قسمتی از وجوه بدست آمده از فروش امول مسروقه را صرف خرید موادمخدر مصرفی خود کرده و با قسمت دیگری از پول حاصل از سرقت، به صورت گروهی و برای تفریح به مناطق شمال کشور رفته و پس از پایان پول مجدد سرقت‌هایشان را آغاز می‌کردند.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با بررسی اموال مسروقه بدست آمده از مخفیگاه متهمان، تاکنون ده‌ها مالباخته در سطح شهر تهران شناسایی و به پایگاه سوم پلیس گاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر دعوت شدند.

سرهنگ محمد نادربیگی در پایان این خبر عنوان کرد: از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت اموال بویژه کیف دستی و گوشی تلفن همراه قرار گرفتند، دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید