هوندا کلریتی پلاگین هیبرید ۲۰۱۸، معرفی شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۵۲
    کد خبر :155325

هوندا پس از معرفی نسخه‌ی هیدروژنی و تمام الکتریکی کلریتی، حالا برای سال ۲۰۱۸ نسخه‌ی پلاگین هیبریدی این خودرو را آماده‌ی فروش کرده است.

هوندا کلریتی پیش از این در دو نسخه‌ی الکتریکی و سلول سوختی معرفی شده بود؛ اما از ماه آینده هوندا این خودرو را به‌صورت پلاگین هیبرید نیز به بازار معرفی می‌کند. این خودرو از اول دسامبر به‌طور سراسری در ایالات متحده به فروش خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود به فروش موفقی دست پیدا کند. قیمت این خودرو از ۳۴ هزار و ۲۹۰ دلار آغاز می‌شود که برای مقایسه باید بدانید از گران‌قیمت‌ترین نسخه‌ی شورولت ولت ۲۰۱۸ نیز گران‌تر است؛ شورولت ولت ۳۴ هزار و ۹۵ دلار قیمت دارد. دیگر رقیب این خودرو یعنی تویوتا پریوس پرایم نیز در نسخه‌ی ۲۰۱۷ خود دارای قیمت پایه‌ی ۲۷ هزار و ۹۹۵ دلار است که از این نظر، خودرویی ارزان‌تر از هوندا به شمار می‌رود. از سویی دیگر، شورولت ولت و هوندا کلریتی هر دو تسهیلاتی به اندازه‌ی ۷۵۰۰ دلار دریافت می‌کنند و این در حالی است که در تویوتا پریوس پرایم، تنها ۴۵۰۰ دلار تسهیلات دریافت می‌کنید.

اما هوندا کلریتی در بین رقبای خود گزینه‌ی مناسبی به نظر می‌رسد و دارای امکانات بیشتری است. از آپشن‌های استاندارد این خودرو می‌توان به گرمکن صندلی‌های جلو، نمایشگر ۸ اینچی، تهویه‌ی دوگانه‌ی خودکار، برف‌پاکن‌های اتوماتیک، چراغ‌های اصلی LED، چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ‌های عقب LED، سیستم ارسال پیام کوتاه، رادیو پخش HD و سیستم پاندورا اشاره کرد. همچنین خریداران این خودرو پکیج ایمنی هوندا را که با نام Honda sensing شناخته‌ می‌شود روی این خودرو دریافت خواهند کرد. مدل تورینگ کلاریتی، دارای قیمت ‌پایه‌ی ۳۷ هزار و ۴۹۰ دلار است و به امکاناتی نظیر سیستم رهیاب ماهواره‌ای، تودوزی چرم و چرم دوزی قربیلک فرمان، صندلی برقی هشت جهته‌ی راننده، حافظه‌ی صندلی راننده، صندلی سرنشین چهار جهته‌ی برقی و تودوزی جیر مجهز شده است.

در خصوص مشخصات این خودرو باید گفت که کلریتی پلاگین هیبریدی به یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر مجهز شده که در کنار آن از یک الکتروموتور و یک پک باتری ۱۷ کیلووات ساعتی نیز استفاده شده است. خروجی کلی سیستم هیبریدی کلاریتی، ۲۱۲ اسب بخار است. یکی از نکات مثبت این خودرو شعاع حرکتی قابل توجه آن در حالت تمام برقی است که به ۷۵ کیلومتر می‌رسد. البته این شعاع حرکتی تنها در صورتی قابل دستیابی است که شارژ باتری‌ها در حداکثر میزان خود قرار داشته باشد. همچنین آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا تخمین زده است که شعاع حرکتی این خودرو با شارژ کامل و باک سوخت مملو از بنزین، در حدود ۸۸۰ کیلومتر است.

در خصوص مصرف سوخت کلریتی باید گفت میزان مصرف ترکیبی این خودرو ۲.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. آخرین نکته‌ای که در مورد هوندا کلریتی وجود دارد این است که برخلاف نسخه‌های الکتریکی و سلول سوختی که فقط به‌صورت اجاره‌ای عرضه می‌شوند، نسخه‌ی پلاگین هیبریدی قابل خرید و مالکیت قطعی است. از سویی دیگر، مدل‌های سلول سوختی و الکتریکی تنها در بازارهای خاصی مثل آمریکا عرضه می‌شوند؛ ولی نسخه‌ی پلاگین هیبریدی به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید