ایران و روسیه در تولید داروهای مشترک همکاری می کنند

    کد خبر :152334

نخستین اجلاس جهانی مبارزه با بیماری سل، با حضور رییس جمهور روسیه، وزرای بهداشت و مقامات بهداشتی و درمانی ۱۰۰ کشور دنیا در مسکو برگزار شد.
در این اجلاس، دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت به جای وزیر بهداشت که در مناطق زلزله زده غرب کشور حاضر شده بود، حضور یافت.

در حاشیه این اجلاس، در دیدار مقامات بهداشتی و درمانی ایران و روسیه، بر گسترش همکاری های حوزه سلامت و تولید داروهای مشترک، تاکید شد.

معاون وزیر بهداشت در حاشیه نشست مشترک با مقامات بهداشتی و درمانی روسیه، ضمن مثبت ارزیابی کردن توافقات انجام شده دو کشور، گفت: هدف ایران و روسیه، کمک به یکدیگر و انجام تحقیقات مشترک و بازدید از مراکز علمی دو کشور و همکاری برای تولید داروهای مشترک است.

رئیسی، از بیماری سل به عنوان یکی از مهم ترین بیماری های عفونی واگیردار یاد کرد و گفت: میزان بروز بیماری سل در دنیا به طور میانگین ۱۴۲ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر و در ایران ۱۶ مورد در هر هزار نفر جمعیت است.

به گزارش مهر، در این اجلاس، موضوعاتی مانند تعهد کشورها برای مبارزه با بیماری سل و ریشه کنی سل تا سال ۲۰۳۵ و همکاری جهانی برای تشخیص و درمان زودرس سل، مطرح شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید