حمایت آمریکایی‌ها از تشدید قوانین فروش اسلحه

    کد خبر :149453

نتایج تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که حمایت شهروندان آمریکایی از تشدید قوانین مربوط به فروش سلاح در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، 95 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی دانشگاه کویینی پیاک اعلام کرده اند که از قانونی که فروش سلاح را به ملزم به بررسی سوابق خریداران می کند، حمایت خواهند کرد.

افزایش حمایت مردم آمریکا از تشدید قوانین مربوط به خرید و فروش سلاح در شرایطی است که یک سری تیراندازی های دسته جمعی مرگبار در این کشور روی داده و تعداد زیادی کشته شده اند.

در این نظرسنجی تنها 4 درصد مردم مخالفت خود را با این مساله اعلام کرده اند. این بالاترین میزان حمایت مردم آمریکا از بررسی سوابق خریداران سلاح، در نظرسنجی های دانشگاه کویینی پیاک از فوریه 2013 میلادی به شمار می رود. نظرسنجی های این دانشگاه درباره این موضوع پس از تیراندازی مرگبار دسامبر 2012 میلادی در دبستان سندی هوک در کانتیکت آغاز شده است.

این نظرسنجی افزود: بیش از 65 درصد آمریکایی ها نیز حمایت خود را از ممنوعیت فروش سلاح اعلام کرده اند و 31 درصد در مقابل با این ممنوعیت مخالفت کرده اند.

در نظرسنجی مارس 2013 میلادی 54 درصد آمریکایی ها از اعمال این ممنوعیت حمایت کرده بودند و 41 درصد نیز مخالف اعمال ممنوعیت بودند.

بیش از 91 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز اعلام کرده اند که از ممنوعیت فروش سلاح به کسانی که مرتکب جرائم خشونت آمیز شده اند، حمایت می کنند.

به طور کلی، 60 درصد آمریکایی ها از تشدید قوانین مربوط به فروش سلاح حمایت کرده و 36 درصد دیگر با این مساله مخالف هستند. در نظرسنجی نوامبر 2015 میلادی نیز 52 درصد آمریکایی ها از تشدید قوانین فروش سلاح حمایت کرده و 45 درصد نیز با این محدودیت ها مخالفت کرده بودند.

34 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده اند که تشدید قوانین فروش سلاح مانع از وقوع تیراندازی های دسته جمعی مرگبار خواهد شد ولی 62 درصد بر این باورند که تیراندازان با دور زدن قانون راهی را برای ارتکاب جنایات خود پیدا می کنند.

این نظرسنجی پس از دو تیراندازی بزرگ و مرگبار در آمریکا انجام شده است. استفن پادوک در ماه اکتبر در یک کنسرت در لاس وگاس اقدام به تیراندازی کرد و در جریان این حمله مرگبار بیش از 58 نفر کشته شدند.

5 نوامبر نیز یک عضو سابق نیروی هوایی آمریکا با تیراندازی در یک کلیسا در تگزاس بیش از 26 نفر را به کام مرگ کشاند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید