جدیدترین اخبار
۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵ اجتماعی کد خبر :143429

هفت توصیه برای مدیریت اضطراب

اضطراب یک اختلال جدی است که باید تحت درمان قرار گیرد اما با ترفندها و تغییراتی در سبک زندگی می‌توان آن را به شیوه‌ای مطلوب مدیریت کرد.

متخصصان سلامت روان همواره تاکید دارند که اندکی استرس برای پیش بردن زندگی لازم است و می‌تواند به شما انگیزه تلاش بدهد اما اگر این استرس، زیاد و طولانی مدت شود می‌تواند به اختلال اضطراب تبدیل شده و در نهایت انجام کارهای عادی و روزمره را برای فرد دشوار می‌سازد و زندگی عادی او را مختل می‌کند.

بسیاری از مردم اختلال اضطراب را دستکم می‌گیرند و اغلب به اشتباه تصور می‌کنند که با قدرت اراده می‌توان به سادگی بر علائم این اختلال غلبه کرد در حالیکه به هیچ وجه اینگونه نیست و در صورت ابتلا به آن باید به دنبال درمان تخصصی بود و در عین حال برای کنترل این اختلال تغییرات در سبک زندگی ضروری است.

به گزارش سایت اینترنتی “هلث ۲۴”، اگر شما هم روزانه احساس استرس می‌کنید سعی کنید برای مدیریت اضطراب خود از ترفندهای زیر کمک بگیرید:

۱. تحرک و فعالیت بدنی خود را بیشتر کنید. ورزش منظم موجب آزادسازی و ترشح اندروفین‌ها در بدن می‌شود که ترکیبات شیمیایی طبیعی برای ایجاد احساس خوب هستند. حداقل در پنج روز از هفته روزانه ۳۰ دقیقه ورزش کنید.

۲. خواب شبانه کافی داشته باشید.

۳. ذهن خود را پاکسازی کنید. برای این کار در ساعات بیداریِ طول روز، فواصل زمانی کوتاهی را برای جدا شدن از هر آنچه به شما استرس می‌دهد انتخاب کرده و این زمان‌های کوتاه مدیتیشن (مراقبه) کنید یا به موسیقی آرام بخش گوش دهید. این دو کار بسیار برای پاکسازی ذهن مفیدند.

۴. رژیم غذایی سالم رکن اصلی آرامش و سلامت روان است. وعده‌های اصلی غذایی را از دست ندهید. همچنین مصرف کافئین را محدود کنید چرا که در تشدید اضطراب و حملات پانیک (حملات ترس و وحشت) نقش دارد.

۵. در صورت نیاز از پزشک و روان درمانگر کمک بگیرید. به خصوص اگر سابقه خانوادگی ابتلا به اضطراب و افسردگی دارید.

۶. احساسات خود را تحت نظر داشته باشید. از حال و هوای روزانه خود یادداشت بردارید و نسبت به علائم هشدار اختلال اضطراب گوش به زنگ باشید. علائم احتمالی این اختلال شامل نگرانی مداوم، پرهیز از حضور در موقعیت‌های اجتماعی، حملات پانیک و کابوس‌های شبانه هستند.

۷. بهترین درمان را برای خود بیابید. اگر اختلال اضطراب را در خود تشخیص دادید، دید مثبت‌تان را حفظ کنید. امروزه روش‌های درمانی مفید و بسیاری مانند “رفتار درمانی شناختی” برای حل این مشکل وجود دارند که می‌توانند الگوهای تفکری شما را تغییر دهند و البته بهترین اقدام در وهله اول پیدا کردن یک درمانگر است تا کار شما را راحت‌تر کند؛ فردی که در درمان اختلال اضطراب تجربه دارد.

منبع:برترین ها

وبگردی

روی خط خبر

  • اولین فروشگاه بدون فروشنده آمازون شروع به کار کرد
  • مصاحبه با رئیس جمهور، دریغ از اندکی زیبایی شناسی
  • تلگرام در خدمت “حکمرانی خوب”
  • گریم متفاوت بازیگر “پایتخت” در فیلم جدیدش/عکس
  • علی شمخانی: امکان مذاکره مجدد در مورد برجام تحت هیچ شرایطی وجود ندارد
  • عفرین برای ترکیه و کرد‌ها چه اهمیتی دارد؟
  • آیا ایده ظریف کارساز است؟
  • آغاز آزمایش خودروهای خودران «وایمو» در آتلانتا
  • بنگاه‌های ایرانی و چالشی به نام «مدیریت علمی»
  • سهم بانوان در ناوگان تاکسیرانی تهران عادلانه نیست
  • وجود توتون‌های آغشته به مواد اعتیادآور
  • واکنش به فروش غیرقانونی بلیت‌های جشنواره فجر
  • کشف اختلاس میلیاردی در یک شعبه بانکی
  • سوالات گفت‌وگوی تلویزیونی با روحانی، سطحی، پیش پا افتاده و غیرمعقول بود / فقط وقت تلویزیون، مردم و رییس‌جمهور را گرفتند که چند منتقد و مخالف راضی شوند
  • “کارن همایونفر” پرکارترین آهنگساز فجر ۳۶
  • مدیریت قبلی شهری پرخرج و غیرمنطقی بود/ لزوم ایجاد تحول در نظام مالی شهری
  • افزایش ظرفیت نیروگاه‌های کشور
  • کاندیدای ریاست‌جمهوری مصر به جعل سند متهم شد
  • اسرائیل شورای حقوق بشر سازمان ملل را به “جانبداری” متهم کرد
  • چرخش آمریکا علیه کُرد‌ها ظرف ۹ روز!
  • خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به خروج فرانسه نیز منجر خواهد شد
  • “قهوه‌خانه‌ها” از شمول اماکن عمومی مستثنی نشوند
  • بهره گیری از کانون قدرتمند ورزشکاران و هنرمندان برای جلب اعتماد و کمک بیشتر به مردم
  • احتمال جهش ۵۰درصدی قیمت مواد پروتئینی
  • مجوز رهبری برای اعتبار ۱۵۰میلیون دلاری مقابله با ریزگردها
  • زیباکلام: آقای روحانی گویی با یک مشت بچه صحبت می‌کند!
  • نبرد بزرگ در عفرین
  • توزیع ۲۴۰۰ میلیاردی در حوزه دارو، بزودی
  • آزمایش فالکون هوی، سنگین‌ترین موشک تاریخ متوقف شد
  • گزارش گاردین از مشهد: اینجا دژ مستحکم اصولگرایان است!