بمب افکن های ائتلاف عربی، سفارت عربستان در صنعا را بمباران کردند

    کد خبر :143034

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که بمب افکن های ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان در ادامه حملات خود به یمن، این بار ساختمان سفارت سعودی در صنعا پایتخت یمن را بمباران کردند.

به گزارش الجزیره، بمب افکن های ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان شب گذشته (سه شنبه) برای نخستین بار از آغاز حملات موسوم به «طوفان قاطعیت» در ششم فروردین ماه سال 1394 (مارس 2015) به یمن، ساختمان سفارت عربستان در مرکز صنعا را با بیش از سه موشک، بمباران کردند.
بر اساس این گزارش، هنوز هیچ منبعی توضیحی درباره انگیزه ها و دلایل این بمباران ارائه نداده است، اما اطلاعات تایید نشده حاکی از آن است که ائتلاف عربی به اخبار و اطلاعاتی مبنی بر حضور چند شخصیت تحت تعقیب داخل سفارت، دست یافته است.
این در حالی است که برخی منابع دیگر می گویند، نیروهای انصار الله یمن، در محوطه سفارت، تجهیزات نظامی سنگین از جمله سکوی موشک انداز، انبار کرده بودند.
این حمله در شرایطی انجام شده که درگیری ها میان دو طرف شدت یافته و ائتلاف سعودی – آمریکایی طی هفته جاری به بهانه جلوگیری از ارسال سلاح به نیروهای انصارالله و شلیک موشک بالستیک به فرودگاه بین المللی ریاض، همه گذرگاه های زمینی، دریایی و هوایی یمن را بسته است؛ اقدامی که در پی آن بیش از 20 میلیون یمنی از آن متضرر و اوضاع انسانی در این کشور وخیم تر می شود.
شورای عالی سیاسی یمن نیز در واکنش به اقدام اخیر رژیم سعودی و متحدانش در بستن گذرگاه های یمن و تشدید وخامت اوضاع انسانی در این کشور، تهدید کرد که فرودگاه ها و بنادر عربستان و امارات را هدف قرار می دهد.
بر اساس این گزارش، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، شنبه ‌شب با یک فروند موشک بالستیک دوربرد از نوع «برکان‌2»، فرودگاه بین‌المللی «ملک خالد» در ریاض پایتخت عربستان را هدف قرار داد.
تجاوز ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان علیه مردم یمن که از ششم فروردین ماه سال 1394 آغاز شده است، همچنان در سایه سکوت محافل بین المللی ادامه دارد و روزانه شاهد شهادت شماری از مردم مظلوم یمن هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید