هیتر نائورت: هنوز در مورد مسئول حمله موشکی به ریاض چیزی نمی‌دانیم

    کد خبر :142865

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با وجود اینکه مقامات ایران هرگونه دخالت در حمله موشکی حوثی‌های یمن به فرودگاه ریاض را رد می کنند، اذعان کرد: هنوز ارزیابی دقیقی از مسئول این حمله موشکی در دست نداریم.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه واشنگتن پست، هیتر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد افزایش لفاظی های خصمانه عربستان علیه ایران و حزب الله لبنان در ادعاهای خود به آنچه آن را اقدامات برهم زننده ثبات ایران و نیز سابقه حزب الله در حمله به نیروهای نظامی آمریکا دانست، اشاره کرد.

او همچنین ضمن امتناع از پاسخ ایجاد فرض جنگ احتمالی میان عربستان و ایران گفت: هنوز ارزیابی دقیقی در مورد مسئول اصلی حمله موشکی به فرودگاه ریاض نداریم و تصمیمی در این مورد اتخاذ نکرده‌ایم.

این در حالی است که پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سفر ۱۲ روزه‌اش به کشورهای آسیایی مسئولیت شلیک موشک از یمن به پایتخت عربستان سعودی را متوجه ایران کرد و گفت: از نظر من حمله (به عربستان) کار ایران بوده است اما سامانه ضد موشکی ما بر آن غلبه کرد.

طی چند روز گذشته و در پی حمله موشکی حوثی های یمن به فرودگاه ریاض مقامات ارشد سعودی در فرافکنی جدید خود ایران را متهم به انجام این حمله کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید