«گنجشک های کوچه ما» به برزیل می‌رود

    کد خبر :142495

فیلم کوتاه «گنجشک‌های کوچه ما» به کارگردانی ژیوار فرج زاده عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به سومین جشنواره‌ «آلورادا» برزیل راه پیدا کرد.

این عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این فیلم چند ثانیه‌ای تلاش کرده است تا زندگی مسالمت‌آمیز گنجشک‌های لب‌بام خانه‌شان را به تصویر کشد.

ژیوار فرج زاده درباره این فیلم کوتاه گفت: ایده‌ این فیلم از سوپرمارکت نزدیک خانه‌ مان شروع شد. من و دیار برادرم هر روز از پنجره به فروشنده‌ این سوپرمارکت (کاک جمشید) نگاه می‌کردیم. او برای گنجشک‌هایی که روی درخت جمع می‌شدند بیسکویت خرد می‌کرد و گنجشک‌ها هر روز بیشتر می‌شدند.

وی بیان کرد: پدرم فیلمبردار است به او اصرار کردم تا دوربین را در اختیارم قرار دهد تا از گنجشک‌ها فیلم بگیرم. این اتفاق افتاد و در آن هنگام سگی که خیلی گرسنه بود آمد و همه‌ گنجشک‌ها را فراری داد و من و برادرم این صحنه را ثبت کردیم.

این فیلم کوتاه اولین اثر ژیوار فرج‌زاده است که در زمستان سال 1395 تهیه‌کنندگی و تصویربرداری آن را انجام داده است.

سومین جشنواره‌ «آلورادا» برزیل با هدف تقویت و ترویج انتشار کارهای صوتی و تصویری در مدارس دولتی برزیل و خارج از کشور پدید آمده است. این جشنواره امسال از 29 آبان تا 4 آذر (20 تا 25 نوامبر) برپا می‌شود.

«گنجشک‌های کوچه ما» چندی پیش نیز به بیستمین جشنواره‌ «مارانو» در شهر ناپل ایتالیا راه پیدا کرده است. این جشنواره از 6 تا 12 آذر (27 نوامبر تا 3 دسامبر) برپا خواهد شد.

منبع:برترین ها

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید