آنهایی که با توتال قرارداد بستند امروز مسئول نقض عهد این شرکتند

    کد خبر :136070

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بدقولی و پای بند نماندن توتال به تعهداتش را همان زمان پیش بینی می‌کردیم.
هدایت الله خادمی نائب رئیس کمیسیون انرژی در مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس توتال مبنی بر تعلیق اقدامات اجرایی این شرکت تا پایان سال به دلیل اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: بنده این موضوع را یک سال پیش زمانی که الگوی قرادادهای جدید ( IPC) مطرح بود فریاد زدم و گفتم که هیچ تضمینی برای اینکه شرکت های طرف قرارداد بر توافق خود پایبند بمانند دیده نشده است.

وی افزد: به ویژه در بحث توتال سال گذشته اعلام کردم که این شرکت در گذشته علی رغم انعقاد قرارداد با ایران در سرمایه گذاری در فاز 11 اما این پروژه را نیمه تمام رها کرد و به قطر رفت و امروز که گمان کرده ممکن است شرکت های ایرانی اقدامات سرمایه گذاری را بر روی این فاز انجام دهند مجددا برگشته است.

خادمی با بیان اینکه بدقولی و پای بند نماندن توتال به تعهداتش را همان زمان پیش بینی می کردیم، تصریح کرد: علی رغم تمامی هشدارها و حرف های کارشناسی امروز مجددا شاهد نقض عهد این شرکت فرانسوی هستیم.

وی با تاکید براینکه اظهارات رئیس توتال بیشتر جنبه بهانه جویی دارد، ادامه داد: آمریکایی ها پیشتر اعلام کرده بودند که کشورهای اروپایی می توانند با ایران همکاری اقتصادی داشته باشند بنابراین دیگر توتال بهانه ای برای اینکه ایران را ترک کند، ندارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی در پایان با بیان اینکه احتمالا مجلس، وزیر نفت را برای ارائه توضیحات به مجلس فرامی خواند، خاطرنشان کرد: توتال تاکنون خسارات زیادی به کشورمان زده است و براساس قانون طرفین قرارداد موظف هستند تا پایان قرارداد به آن پای بند باشند اما امروز شاهد نقض عهد این شرکت فرانسوی هستیم. در واقع کسانی که این قرارداد را بستند و به هشدارهای کارشناسان گوش نکردند مسئول این اتفاقات هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید