نجات 8 عضو خانواده از میان شعله های آتش

  • حوادث
  • سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۹:۱۰
    کد خبر :135981

هشت نفر از اعضای یک خانواده که درآتش سوزی یک ساختمان سه طبقه مسکونی در خیابان گلبرگ در میان دود و آتش گرفتار شده بودند، با کمک آتش نشانان نجات پیدا کردند.

در تماس همسایگان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه شب گذشته آتش نشانان ایستگاه های ۱۰۱.۷۱.۹۳ را به میدان سبلان، خیابان گلبرگ، خیابان نوروزی فرد اعزام کرد.

هادی منان افسر آماده منطقه ۶ عملیات آتش نشانی درمورد این آتش سوزی گفت: محل حادثه یک ساختمان سه طبقه قدیمی ساز بود که هنگام رسیدن آتش نشانان از قسمت راهرو ورودی ساختمان تا طبقه دوم آن مملو از دود و شعله های آتش بود.

وی افزود: آتش نشانان با توجه به احتمال محبوس شدن ساکنان در میان دود و آتش، به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول همزمان با قطع برق و گاز ساختمان با یک رشته لوله آب پرفشار به مقابله با آتش سوزی پرداختند.

وی ادامه داد: تیم نجات آتش نشانی هم برای جستجوی افراد محبوس شده، وارد ساختمان شدند و پس از تجسس کامل همه طبقات، مادر ۵۲ ساله به همراه یک دختر ۱۵ ساله و سه پسر ۱۶، ۱۸ و ۲۲ ساله را از میان دود و آتش به پشت بام منتقل کردند.

افسر آماده منطقه ۶ آتش نشانی گفت: پدر ۶۲ ساله این خانواده که در هنگام وقوع حادثه آتش سوزی در طبقه اول حضور داشت، در همان لحظات اولیه با دیدن شعله های آتش به سرعت از میان دود و آتش ازساختمان خارج و به طور سطحی نیز دچار سوختگی شد.

وی همچنین گفت: در دقایق اولیه وقوع این آتش سوزی به علت حجم دود وشعله فراوان، مرد و زن حدودا ۳۸ و ۳۳ ساله ای(فرزند و عروس این خانواده) پیش از رسیدن نیروهای آتش نشانی از ترس دود و آتش، خود را از طبقه دوم به بیرون از ساختمان و داخل کوچه انداختند که برروی یک خودرو سواری افتادند.

وی با اشاره به آسیب دیدگی این زن از ناحیه کمر و پاها براثر سقوط بر روی خودرو، خاطر نشان کرد: در حادثه سقوط بر روی خودرو سولری به مرد ۳۸ ساله صدمه ای نرسید و نیروهای آتش نشانی بلافاصله با حضور عوامل اورژانس در محل حادثه، زن مصدوم به همراه پدرخانواده را برای معاینه و انتقال به مرکز درمانی به امدادگران اورژانس تحویل دادند.

وی با اعلام این که این آتش سوزی در مدت زمان کوتاهی از سوی آتش نشانان مهار و خاموش شد، خاطرنشان کرد: علت وقوع این آتش سوزی از سوی کارشناسان علت یابی منطقه شش عملیات سازمان آتش نشانی در حال بررسی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید