سامانه بیتاک؛ ابتکاری برای ساماندهی تبلیغات انتخاباتی

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۵:۳۰
    کد خبر :13509

شرکت ملی پست با ابلاغ ستاد انتخابات کشور، سامانه بیتاک (بستر یکپارچه تبلیغات انتخاباسامانه بیتاک به نشانی www.Bitaak.ir یک واسط بین تولیدکنندگان محتوای تبلیغات (نامزدهای انتخابات و طرفداران آنان) و انتشاردهندگان محتوا (پنل های ارسال پیامک، شبکه های اجتماعی و تارنماهای انتشار محتوای چندرسانه ای) است و ضمن ایجاد یک بازار رقابتی و کارآمد بین انتشاردهندگان محتوا، امکان رصد را برای ستاد انتخابات وزارت کشور نیز فراهم می کند.
در این بین «رسانه های ارائه کننده تبلیغات» و «انتشار دهندگان محتوا» برای فعالیت های تبلیغی انتخاباتی پس از ثبت نام در سامانه ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی www.samandehi.ir و دریافت نشان یا شناسه ویژه، می توانند در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور و با انعقاد قرارداد با نامزدهای انتخاباتی در دفترهای پستی، به تبلیغ نامزد مورد نظر اقدام کنند.
پست بر اساس تعهد خود باید محصولات تبلیغاتی انتشاردهندگان در بستر بیتاک را به نامزدها معرفی کرده و نسبت به فروش الکترونیکی آن به نامزدها اقدام کند و همچنین محتوای تبلیغاتی نامزدها را در بستر بیتاک دریافت و از طریق واسط های نرم‌افزاری به انتشاردهنده ارایه کند.
یکی از وظایف مهم پست، نگهداری و پشتیبانی عملیاتی از سامانه بیتاک و جلوگیری از ایجاد خلل در موضوع قرارداد است.
این سامانه مزیت هایی مانند فراهم سازی یک بستر امن ارتباطی برای معرفی و تبلیغ نامزدها و دسترسی بدون واسطه و آسان به انتشاردهندگان محتواهای تبلیغی دارد.
سامانه بیتاک طرح مشترک وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (شرکت پست جمهوری اسلامی ایران) است.
بر اساس اعلام مسئولان ستاد انتخابات کشور تبلیغات نامزدها در محیط های مجازی که اقدام به ثبت نام در سامانه وزارت ارشاد نکرده اند، تخلف انتخاباتی محسوب می شود.
شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است تبلیغ نامزدهای انتخابات در فضای مجازی به پست واگذار شده است و با رونمایی از سامانه بیتاک، تبلیغات نامزدهای انتخابات در فضای مجازی قانونمند می شود.
بیتاک دربرگیرنده اطلاعات نامزدهای انتخاباتی و صفحات شخصی آنها بوده و هموطنان برای اطلاع از فهرست نامزدهای انتخاباتی و صفحات شخصی آنان می توانند به این سایت مراجعه کنند.
اکنون این امکان برای معرفی کوتاه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی فراهم آمده و بقیه مراحل سایت در حال تکمیل است.
انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس دهم شورای اسلامی بیست و نهم اردیبهشت ماه همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید