تعطیلی 264 آرایشگاه زنانه در 6 ماه

    کد خبر :121859

نایب رئیس اتحادیه آرایشگرهای زنانه از تعطیلی ٢٦٤ آرایشگاه زنانه بدون مجوز در شش ماه اول سال جاری خبر داد.
خبرگزاری ایسنا: شهربانو عابدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شناسایی و جلوگیری از فعالیت مراکزغیرمجاز بنام آرایشگاه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اتحادیه در جهت حفظ منافع اعضای صنفی خود و محسوب می‌شود چرا که در بسیاری از موارد فعالیت این افراد از نظر مالی و اعتباری به اعضای صنف خدشه وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه در بسیاری موارد واحدهای غیرمجاز به فعالیت در مراکز مسکونی می‌پردازند، گفت: بر همین اساس ورود و به این اماکن با دشواریهای متعدد همراه است که اثر بخش ترین راهکار جلوگیری از فعالیت این مراکز باهمکاری و تعامل دستگاههای متولی ومراجع قضائی امکان پذیر است که درخواستی در این خصوص به دادستانی فرهنگ و رسانه ارائه شد و به هر حال تلاش‌های ما در این عرصه ادامه داشته ودر سال گذشته تاکنون بیش از ۱۵۰۰ واحد صنفی غیرمجاز را شناسایی کرده‌ایم.

عابدی همچنین اظهار کرد: در خصوص آسیب‌های اجتماعی موجود در این مراکز بارها از طریق جراید به بانوان محترم هشدار داده شد و از خانواده‌ها و بانوان خواهش کرده‌ایم که برای بهره‌مندی از خدمات آرایشی به این مراکز مراجعه نکنند.

نایب رئیس اتحادیه آرایشگرهای زنانه در عین حال به استفاده برخی واحدهای غیرمجاز از دوربین‌های مدار بسته اشاره کرد و آن را امری خلاف شرع و عرف و قوانین دانست و از خانواده‌ها خواست به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

وی درا ین‌باره تاکید کرد:به تازگی نیز در بررسی‌های ما تعدادی واحد غیرمجاز که در سالن‌های خود از دوربین‌های مدار بسته استفاده کرده‌بودند که با همکاری بازرسی اصناف و اداره محترم اماکن تهران شناسایی و پلمب شدند.

عابدی دربخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به تبلیغاتی که از سوی برخی واحدهای آرایشگاهی در فضای مجازی صورت گرفته و به واسطه آن فیلم و عکس مشتریان منتشر می‌شود هم اظهار کرد: متاسفانه این اتفاق در فضای مجازی رخ داده و مراکزی که غیرمجاز هستند، چنین اقدامی را انجام می‌دهند اما به هر صورت مردم باید توجه داشته و اجازه چنین سوء استفاده‌هایی را ندهند.

نایب رئیس اتحادیه آرایشگرهای زنانه در ارتباط با سولاریوم نیز توضیح داد: سولاریوم به طور کلی در سالن‌های آرایشی ممنوع محسوب می‌شود اما متاسفانه با توجه به اینکه متولی مشخصی برای این بخش وجود ندارد، گاه شاهدیم که در برخی مراکز به طور غیرقانونی این خدمات ارائه می‌شود. بسیاری نیز در لوای نام آرایشگاه زنانه به سوء استفاده پرداخته و به ارائه چنین خدماتی غیر قانونی می‌پردازند که در صورت شناسایی واحدهای ارائه کننده چنین خدماتی پلمب خواهند شد.

وی در پایان به دستور دادستان تهران در خصوص دستور پیگیری و جلوگیری از فعالیت مراکزغیر قانونی و متخلف اشاره کرده و این موضوع را قابل قدردانی دانست.

وضعیت نامناسب در آرایشگاه های زنانه

به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته دادستان تهران وضعیت آرایشگاه‌های شهر تهران را به عنوان یکی از مصادیق آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار داد و با اشاره به گزارش اخیر پلیس در این راستا اظهار کرد: به پلیس دستور داده شده بود بر روی وضعیت آرایشگاه‌های زنانه متمرکز شود که نتیجه آن ارائه گزارشی از وضعیت نامطلوب آرایشگاه‌های زنانه بود.

جعفری دولت‌آبادی ابتدا موضوع را از زبان نماینده اتحادیه صنف آرایشگاه‌های زنانه مطرح کرد و بر اساس آن اعلام کرد: که تا پایان شهریور سال جاری تعداد آرایشگاه‌های زنانه دارای مجوز صنفی در تهران را ۱۳۷۳ باب اعلام شده که در مقایسه با شمار آرایشگاه‌های غیرمجاز که ۱۵۴۲ باب هستند، جای تأمل دارد.

پلیس فرصتی برای نظارت بر آرایشگاه‌های دارای مجوز ندارد

وی در تحلیل این آمار گفت: تعداد آرایشگاه‌های غیرمجاز بیش از واحدهای دارای مجوز است و بدین ترتیب پلیس فرصتی برای نظارت بر آرایشگاه‌های دارای مجوز ندارد؛ ضمن این که طبق آمار اعلامی ۲۲۴ آرایشگاه غیرمجاز در فضای مجازی، فعالیت تبلیغی داشته و اقدام به آموزش آرایشگری غیرمجاز می‌کنند.

دادستان تهران در بیان اقدامات پلیس این زمینه، اظهار کرد: حسب گزارش تا کنون ۳۵۰ آرایشگاه زنانه فاقد مجوز پلمپ شده و از جمله اقدامات غیرقانونی این واحدهای صنفی، برگزاری تورهای آموزشی به خارج از کشور است؛ به این ترتیب که به ویژه در ماه‌های محرم و صفر، زنان آرایشگر را در قالب تورهای آموزشی بدون مجوز به برخی کشورهای همسایه و منطقه برده و دوره‌های آموزش آرایشگری برگزار می‌کند و این اقدامات مجرمانه در فضای مجازی و حتی در برخی سایت‌های داخلی تبلیغ می‌شود.

جعفری دولت‌آبادی خاطر نشان کرد: فیلم‌برداری به نحو پنهانی و غیرمجاز از زنان مراجعه کننده به آرایشگاه‌ها و انتشار آن در فضای مجازی، جرم محسوب می‌شود.

نکته دیگری که در موضوع آرایشگاه‌ها مورد اشاره دادستان تهران قرار گرفت، ارائه خدمات زیبایی مانند سولاریوم در برخی کلینیک‌های پزشکی بود که دادستان تهران از سرپرستان نواحی خواست در این موضوعات ورود کنند و با همکاری پلیس در شناسایی و تعطیلی مراکز غیرمجاز و هم‌چنین آرایشگاه‌های مجازی که فعالیت‌های مجرمانه دارند، اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید