علت اصلی بوی بد باغ‌ وحش تهران

    کد خبر :121856

دامپزشک باغ وحش تهران با بیان اینکه یک سپتیک تانک(مخزن تصفیه فاضلاب) بیرون باغ وحش برای تصفیه فاضلاب‌های سرویس بهداشتی کل مجموعه ارم وجود دارد که برخی اوقات باعث انتشار بوی بد در باغ‌وحش می‌شود،گفت: گاهی اوقات این بوی فاضلاب با بوی حیوانات اشتباه گرفته می‌شود البته برخی حیوانات بوی خود را دارند ولی در حدی نیست که اذیت کننده باشد و برای حل مشکل انتشار بوی بد از سپتیک تانک راه‌حل‌هایی وجود دارد که مسئولان مجموعه ارم در حال بررسی آن‌ها هستند.

امید معماریان ضمن اشاره به اینکه با استفاده از روش‌های علمی می‌توان میزان استرس و ناراحتی حیوانات باغ‌وحش را تشخیص داد، گفت: بر اساس این آزمایشات چنانچه شرایط مناسب برای حیات وحش در باغ‌ وحش فراهم باشد میزان رضایت آن‌ها از زندگی در باغ‌وحش مناسب است.

وی با بیان اینکه برای فهمیدن نیازهای یک حیوان از روش‌های نوینی می‌توان استفاده کرد، گفت: با جدا کردن و اندازه‌گیری متابولیت‌های مدفوع، ادرار و بزاق یک حیوان می‌توان متوجه شد که یک حیوان چه‌قدر شرایط مناسبی دارد و چه میزان استرس و یا ناراحتی را تحمل می‌کند. با توجه به همین تحقیقات کارشناسان حیات وحش توانسته‌اند جایگاه استاندارد حیوانات در حیات‌وحش را تشخیص دهند و میزان رضایتمندی حیوان را اندازه‌گیری کنند البته این به آن معنا نیست که حیوانات را از طبیعت جدا کنیم و به باغ‌ وحش بیاوریم. آوردن آن‌ها به باغ‌وحش یا به علت شرایط خاص حیوان است. به عنوان مثال آسیب دیده باشد یا برای فرهنگ‌سازی برای حفاظت از گونه‌های با ارزش جانوری.

استاندارهای باغ‌وحش در ایران پایین است

وی درباره رعایت استانداردها در قفس‌های باغ وحش تهران گفت: در ایران سازمان حفاظت محیط زیست ضوابطی را برای استاندارد اندازه‌ قفس‌ها مشخص کرده است ولی متاسفانه این استانداردها تنها به اندازه قفس اکتفا می‌کنند درحالی‌که استانداردهای جهانی مواردی دیگری را نیز در نظر دارند. نیاز حیوانات فقط فضای مناسب نیست بلکه لازم است که مواردی در قفس‌ها رعایت شود و استانداردهای جهانی نیز برای آن‌ها وضع شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید