۲ میلیون اشتغال خالص طی ۳ سال

    کد خبر :12004

دولت برنامه ریزی و اقدامات فراوانی برای اشتغالزایی که از دغدغه های مهم در جامعه امروز است را انجام داده و در دستور کار قرار داده است تا جایی که در دولت یازدهم در طی سه سال از فعالیت شاهد ایجاد۲ میلیون اشتغال خالص هستیم.

امروزه مسئله اشتغال برای جوانان، خانواده ها و در نهایت برای دولت ها به یکی از دغدغه های اصلی تبدیل شده است که به سادگی نحوه زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار داده است. بر همین اساس دولت برنامه ریزی و اقدامات فراوانی را انجام داده و در دستور کار قرار داده است تا جایی که در دولت یازدهم در طی سه سال از فعالیت شاهد ایجاد2 میلیون اشتغال خالص هستیم.

 در این زمینه به نقل از عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشته است: “به ازای هر 100 میلیون دلار سرمایه گذاری 75 هزار شغل در کشور ایجاد می شود. در سال 1395 حدود 616 هزار نفر، در سال 1394 حدود 667 هزار نفر، اما در سال 1393 آمار قابل قبول نداشتیم و در سال 1392 حدود 712 هزار اشتغال خالص داشتیم. این اشتغال بر اساس کار یک ساعت در هفته و براساس استانداردهای جهانی تعیین شده است چرا که کسی که حتی یک ساعت در هفته کار می‌کند به تولید ناخالص ملی کمک می‌کند.

سه محور برای کاهش اشتغال کار در نظر گرفته می‌شود، مبنای ما برای عوامل تعیین کننده کاهش اشتغال قانون، برنامه و بودجه است. براساس برنامه ششم باید سالانه 8 دهم درصد کاهش نرخ بیکاری داشته باشیم، این محاسبات مبتنی بر ظرفیت‌های اقتصادی ماست. لازمه این ظرفیت این است که 980 هزار اشتغال جدید داشته باشیم برای این مهم نیز نیازمند 10 برنامه هستیم.”

یادآور می شود: براساس تحلیل داده‌های دقیق 83 درصد نیروی کار شاغل کشور بالای 25 ساعت در هفته کار می کنند و 72 درصد بالای 40 ساعت کار می‌کنند و تمرکز ساعات کار برای کار بالای 40 ساعت است. همچنین براساس آمار مرکز آمار، بعد از محاسبه مشاغل رسمی و غیر رسمی سه میلیون و 200 هزار نفر نیروی آماده به کار داریم و کسانی که اشتغال ناقص دارند 2 میلیون و 200هزار نفر هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید