ناصر خسرو بافت تاریخی است

    کد خبر :115665

مسجد جامعی داشت: ناصر خسرو جرو بافت فرسوده محسوب نمی‌شود بلکه بافت تاریخی است و با بافت فرسوده هم‌پوشانی دارد.

احمد مسجدجامعی پس از اظهارات عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: بهتر است این جلسه به یک تصمیم کلان در دولت منجر شود.

وی افزود: سالیانه باید 10درصد از بافت فرسوده تهران کاهش پیدا می‌کرد، ولی این اتفاق نیفتاده است و سؤال ما این است که چرا سالیانه 10 درصد از بافت فرسوده کاهش پیدا نکرده است.

وی بیان داشت: ناصر خسرو جرو بافت فرسوده محسوب نمی‌شود بلکه بافت تاریخی است و با بافت فرسوده هم‌پوشانی دارد.

وی بیان داشت: در دو سال اخیر اقدامات خوبی در راستای حفظ بافت تاریخی در شهر تهران صورت گرفته است.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: باید به هویت محلی توجه بیشتری صورت بگیرد و تجربه‌ها را تکرار نکنیم و برای کارهای جدید بگوییم ما، شهرداری و مردم چه باید بکنیم.

وی با اشاره به اینکه محله‌های پایتخت به یک شکلی است، گفت: نامگذاری‌های محله‌های پایتخت براساس طبیعت تهران نامگذاری شده است، به عنوان مثال؛‌پامنار، پاچنار و نارمک دارای هویت‌های قدیمی هستند.

مسجد جامعی با تأکید بر اینکه باید در عین تفاوت‌ها، وحدت را در تهران حفظ کنیم، گفت: طرح و ایده مشترک اقدام خوبی و دوستان شما در وزارت راه و شهرسازی جلساتی در این خصوص بگذارند و اقدام مشترکی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید به فکر مسکن‌های محلی باشیم، گفت: در دروازه غار خانه‌ها را خراب کردند و مردم را به جای دیگر بردیم، فضای سبزی که در آنجا ایجاد شده است تبدیل به آفت شهر شده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مسکن محلی باید در دستورکار قرار بگیرد، گفت: ما تاکنون به فکر سرمایه‌های بزرگ بودیم، بلکه باید از سرمایه‌های کوچک نیز استفاده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید