برگزاری نشست تخصصی رسانه ای خزر در آستراخان روسیه

    کد خبر :113765

در نشست تخصصی رسانه ای پنج کشور کناره خزر در قالب برنامه های اجلاس این دریا در شهر آستراخان روسیه، راهکارهای همگرایی رسانه ها برای بازتاب همکاری ها و مذاکرات پنج کشور ساحلی برای تعیین رژیم حقوقی خزر بررسی شد.

نمایندگان رسانه ای از ایران، روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان صبح پنجشنبه در این نشست دیدگاههای خود را برای خزر به عنوان میراث مشترک زیست بوم پنج کشور اعلام کردند.

بازتاب برنامه ها و مذاکرات انجام شده برای رسیدن کشورهای ساحلی به هدف تعیین رژیم حقوقی دریای خزر، حفظ محیط زیست و همکاری رسانه ها برای گسترش روابط دو و چند جانبه بر پایه این دریا از محورهای مورد توجه نشست اعلام شد.

هیات رسانه ای ایران از خبرنگاران استان گیلان و گلستان و همچنین علیرضا شیروی معاون امور خبرنگاران خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعضای هیات ایرانی در این نشست و همچنین اجلاس اصلی هستند که از عصر امروز آغاز می شود.

در بخش اصلی سومین همایش دو روزه رسانه ای خزر که با حضور ایگور برادچیکوف نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور این دریا و الکساندر ژیلکین استاندار آستراخان گشایش می یابد، مباحث مرتبط پیگیری خواهد شد.

ارائه آثار در رابطه با مسائل دریای خزر نیز از دیگر بخش های این همایش است که خبرنگاران ایرانی نیز در آن شرکت دارند و پیش بینی می شود در این قسمت موفقیت کسب کنند.

هیات ایرانی در نشست سال گذشته موفق به کسب جایزه ویژه این بخش شده بود.

دریای خزر که افزون بر موقعیت حساس راهبردی و ارتباطی بین کشورهای ساحلی و همچنین زیست محیطی به عنوان بزرگترین دریاچه کره زمین بیش از 1200 کیلومتر طول و 320 کیلومتر پهنه میانگین دارد، بر پایه پژوهش های انجام شده از حدود 50‌ میلیارد بشکه نفت و 257 تریلیون فوت ‌مکعب گاز طبیعی برخوردار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید