ایران با هرگونه تغییر در مرزها و تجزیه کشورهای منطقه مخالف است

  • سیاسی
  • سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ۱۶:۵۳
    کد خبر :112253

سفیر ترکیه با وزیر دفاع دیدار و پیرامون همکاری های دوجانبه و مسائل منطقه ای دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع کشورمان با “هاکان تکین” سفیر ترکیه در تهران در محل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران پیرامون همکاری های دوجانبه و مسائل منطقه ای دیدار و گفتگو کرد.

امیر حاتمی در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور ابراز امیدواری کرد با تداوم رایزنی های مقامات سیاسی و دفاعی ارشد دو کشور، روابط تهران-آنکارا در ابعاد دوجانبه و منطقه ای بیش از پیش رشد و ارتقاء یابد.

امیر حاتمی با ابراز نگرانی از پیامدهای امنیتی ناشی از برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران با هر اقدامی که منجر به تغییر مرزهای جغرافیایی و تجزیه کشورهای منطقه شود مخالف است و امیدوارم مسولان اقلیم پیام لازم را از انسداد مرزهای هوایی ج.ا.ایران با منطقه کردستان که به درخواست دولت مرکزی بغداد انجام شده به خوبی دریافت کرده باشند.

وزیر دفاع با یادآوری سیاست اصولی کشورمان مبنی براحترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای منطقه افزود:اقدام اقلیم کردستان عراق در برگزاری رفراندوم در حالی که دولت و ملت رشید عراق در حال مبارزه با بقایای داعش هستند به مثابه بازی در زمین تروریست های داعشی و حامیان منطقه ای و بین المللی آنان بوده و این مساله موجب ایجاد مشکلات برای منطقه، مردم عراق و به ویژه کردستان عراق خواهد شد.

هاکان تکین سفیر ترکیه در تهران با تبریک انتصاب امیر سرتیپ حاتمی به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ابراز امیدواری جهت توسعه روابط نظامی دو کشور در دوره مسئولیت ایشان گفت:اساساً روابط دو کشور ایران و ترکیه متاثر از اشتراکات فراوان تاریخی و فرهنگی بوده و امیدوارم با سفر قریب الوقوع رئیس جمهور و رئیس ستاد ارتش ترکیه به تهران همکاری های دوکشور در جهت منافع دو ملت، صلح، ثبات و امنیت منطقه بیش از پیش گسترش یابد.

وی با اشاره به روند تحولات حساس منطقه، تصمیم یکجانبه مسئولین اقلیم کردستان عراق در برگزاری رفراندوم را موجب نگرانی و بی ثباتی در منطقه ذکر کرد و افزود: انتظار داریم مسئولین اقلیم با حسن نیت مساله را حل کرده و اقدامات یک طرفه خود را که مغایر قانون اساسی عراق است، متوقف سازند.

سفیر ترکیه در تهران با اشاره به جایگاه ایران به عنوان یک همسایه راهبردی در منطقه و جهان اسلام گفت:موضوع مبارزه با تروریسم یکی از مهمترین سرفصل های همکاری دوکشور است و امیدوارم دیدار مقامات دفاعی و نظامی تهران-آنکارا، نتایج مثبت و پرباری برای دوکشور بر پایه منافع مشترک دو ملت به دنبال داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید