کره جنوبی در صدد جذب گردشگران مسلمان

    کد خبر :109782

کره جنوبی با نظرداشت اینکه شمار گردشگران چینی دراین کشور رو به کاهش است ، می کوشد تا گردشگران کشورهای مسلمان را جذب کند.

از زمانی که سامانه موشکی پیشرفته تاد آمریکا در کره جنوبی استقرار یافت ، چین اعتراضات گسترده ای به آن کرد که مورد قبول کره جنوبی قرار نگرفت.
این کشور تاکید کرده است که برای مهار تهدیدهای موشکی بالستیک کره شمالی و حراست از امنیت خود به این سامانه نیاز دارد و آن را به طور کامل در 300 کیلومتری جنوب شرق پایتخت آرایش داده است.
به دنبال این مساله شمار گردشگران چینی به کره جنوبی با توجه به ممنوعیت اعزام تورهای گردشگری از چین به این کشور به طور چشمگیری کاهش یافته است.
کره جنوبی به بخش های مختلف کشور دستور داده است برای جذب گردشگران از کشورهای مسلمان روی توسعه صنایع حلال از جمله مواد غذایی حلال کار کنند.
آمارها هم نشان می دهد که شمار گردشگرانی از ایران و قزاقستان به کره جنوبی افزایشی نزدیک به 26 و 28 درصد در سال جاری میلادی داشته است.
این کشور چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا را در اختیار دارد و تاکید کرده است که باید برای تحقق هدف جلب گردشگران مسلمان نهایت تلاش را بکار گرفت.
بخش گردشگری خاورمیانه سازمان جهانگردی کره جنوبی در گزارشی آورده است که شمار سالن های غذاخوری حلال این کشور از 135 رستوران در سال گذشته میلادی به 237 باب افزایش خواهد یافت.
همچنین قرار است یک جشنواره مواد غذایی و رستوران های حلال از روز 31 اکتبر در کره جنوبی برگزار شود که به مدت دو ماه ادامه خواهد یافت و هدف آن آشنا کردن کل جامعه با مواد غذایی حلال است.
از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان ماه جولای بر اساس گزارش این سازمان و خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی ، شمار گردشگران چینی به این کشور به دو میلیون و 435 هزار نفر رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 47 درصد کاهش یافته است.
در سال 2016 میلادی نزدیک به 17 میلیون توریست از کره جنوبی دیدن کردند که نزدیک به نیمی از آنها را چینی ها تشکیل می دادند و شمار آنها امسال کاهش زیادی داشته است.
بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرده که کسری بازار گردشگری این کشور که نزدیک به چهار میلیارد و 790 میلیون دلار بود به 9 میلیارد و 530 میلیون دلار افزایش یافته است.
پیش بینی کره جنوبی این است که با توجه به کاهش شمار گردشگران چینی به این کشور این کسری تجاری گردشگری تا پایان سال 2017 میلادی به 15 میلیارد دلار افزایش یابد.
هدف کره جنوبی امسال جذب یک میلیون و 200 هزار گردشگر مسلمان است که در مقایسه با سال 2016 میلادی بیانگر 22 درصد افزایش خواهد بود.
ارزش بازار مواد غذایی حلال در دنیا که در سال 2013 میلادی یک هزار و 300 میلیارد دلار اعلام شده است تا سال 2019 میلادی به دو هزار و 500 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید