«دنیامالی» و «الهه راستگو» ها در کمین لیست اصلاحات ؛ خطر زوال !

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۹:۰۱
    کد خبر :10695
احمد دنیامالی، یکی از چهره های جنجالي شورای شهر تهران است. وی که در انتخابات گذشته شورای شهر تهران (دوره کنونی ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) در فهرست ائتلاف اصلاح طلبان حضور پیدا کرد و به مدد حضور در این فهرست، توانست به شورای شهر راه یابد، خیلی زود و شاید کمتر از چند روز، نخستین موضع خود در حمایت از قالیباف و برخلاف نظر جمعی جریان اصلاحات را نمایان کرد.
دنیامالی برخلاف راستگو که دور اول انتخاب شهردار، «رای سفید» داد، همان ابتدا نظر روی قالیباف بود و به او رای داد.
او در 17 شهریور 92 و درحالی که تنها دو هفته از آغاز به کار شورای شهر جدید می گذشت، برخلاف نظر جمعی جریان اصلاحات (كه بر روي انتخاب محسن هاشمي به اجماع رسيده بودند)، در ماجرای انتخاب شهردار تهران، از قالیباف حمایت کرد و رای خود را در حمایت از او به صندوق شورای شهر ریخت و چنین شد که نام دنیامالی در کنار الهه راستگو، به عنوان مهمترین علت ادامه مدیریت قالیباف بر شهرداری تهران مطرح شد.
پس از این ماجرا، رابطه دنیامالی با شورای عالی اصلاح طلبان رو به تیرگی نهاد و بزرگان این جریان، حاضر به دیدار با او نشدند. او نیز، نظر خود در حمایت از شهرداری تهران، و همراهی با طیف اصلاح طلب در شورای شهر را علنی کرد، حامی تمام عیار قالیباف شد و تا جایی پیش رفت که 11 آبان 95 (یعنی 5 ماه قبل) و در مورد ماجرای املاک نجومی، از قالیباف حمایتی تام و تمام کرد و گفت: دو ماه است که به مظلومیت قالیباف فکر می‌کنم!
دنیامالی نه حتی اسفند 95، بلکه ترجیح داد تغییر رنگ مجدد خود را اردیبهشت ٩٦ (يعني ٣  هفته مانده تا انتخابات) استارت بزند و به اصلاح طلبان گرایش پیدا کند و جالب آنکه توسط برخی رسانه های اصلاح طلب و اعتدالگرا نیز حمایت و تبليغ می شود! او که به خاطر ماجرای املاک نجومی، 5 ماه قبل به «مظلومیت قالیباف، دوماه تمام فکر می کرده»، حالا به اصلاح طلبان و لیست آنان احتیاج پیدا کرده و در نشست برنامه‌ریزی ستادهای‌مشترک دو كانديداي اصلاح‌طلب شورای شهر همراه با آقاي مسجدجامعی گفته است: نقش آقاي مسجدجامعي در پيشبرد موضوعات اجتماعي و فرهنگي شهر در اين دوره غيرقابل انكار است.
دنیامالی که تا دیروز به خاطر املاک نجومی به مظلومیت قالیباف فکر می کرد، امروز مصاحبه کرده و گفته در برابر توهین به رهبر اصلاحات، ایستادگی کرده است
وی همچنین گفته «در چارچوب جریان اصلاحات حرکت میکنم»
گرچه پس از ماجرای جنجالی الهه راستگو در انتخاب شهردار تهران در سال 92، خود او نیز ارتباط با خود با اصلاح طلبان را قطع کرد و این روزها نیز، تمایلی برای حضور در لیست اصلاحات ندارد، اما «اعتماد به نفس» دنیامالی جای تقدیر دارد؛ چر که چون اویی با چنان سوابقی، همچنان اصرار به حضور در این لیست دارد، خود از هنرهاییست که نایاب است! این خصیصه ی جناب دنیا مالی درست مانند رییس ایشان ، جناب قالیباف است که «دوماه تمام به مظلومیت ایشان، آنهم در ماجرای املاک نجومی فکر می کرده است»! قالیباف نیز چون دنیامالی، این روزها برای سومین بار ممتد، رنگ عوض کرده و سیاستی جدید برای رای آوری اتخاذ کرده است!
با این حال، بعید به نظر می رسد، جریان اصلاحات چنین خبط و خطای استراتژیک و خلاف عقلي کند و او را بار دیگر در لیست قرار دهد، اما این روزها اخباری به گوش می رسد که برخی منتفذین جریان اصلاحات، به جد تلاشند تا او را به لیست اصلاحات بازگردانند! اگر چنین اتفاقی بیافتد، طبعا باید فاتحه مقبولیتش را خواند!
جا دارد، بزرگان اصلاحات این ماجراها را جدی بگیرند تا بار دیگر، اتفاق لیست امید (که انتقادات جدی به بسیاری از چهره های آن هست) تکرار نشود! ضعف بزرگ لیست امید که تنها یکی از شاخص های آن، رای نیاوردن تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بود که باعث تقدیر ویژه قالیباف از مجلس شد!
بدون ترديد اين اتفاق مي تواند محبوبيت و اقبال مردمي اصلاحات و حتي بزرگان آن را در تیررس قرار دهد و نتيجتاً مردم را نسبت به اميد ايحاد شده و ليست ارائه شده از سوي اصلاح طلبان، دلسرد و مایوس کند.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید