اگر انقلاب به دست نااهلان بیفتد، به نظام و کشور ضربه می‌زنند

    کد خبر :10417

آیت‌الله نوری همدانی مسئله امامت را مهمترین موضوع دین برشمرد و گفت: اگر امامت نبود، سایر مسائل هم شکل نمی‌گرفت و به همین دلیل نقش ولایت در هدایت بشر بسیار اثرگذار است.

 به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله نوری همدانی ظهر روز شنبه (۱۶ اردیبهشت) در دیدار جمعی از معاونین نزاجا بر حضور حداکثری در انتخابات تاکید کرد و گفت: برای حفظ انقلاب، همه در انتخابات حضور پیدا کنند، مردم کسی را انتخاب کنند که دارای روح شجاعت، مبارزه، جهادگر، التزام عملی و رفتاری به ولایت فقیه و مدافع حقوق محرومین باشد.

این مرجع تقلید ادامه داد :خدای متعال انبیاءالهی را در حالی که در دستی شمشیر و دردست دیگر، کتاب هدایت داشتند به سمت  مردم فرستاد تا کسانی را که قابل هدایت است، هدایت و در غیر این صورت جهاد کنند.

وی افزود: جهاد از موضوعات مهم در اسلام است و انبیاء الهی هم همیشه آماده جهاد بودند و از این آمادگی لحظه‌ای خسته نمی‌شدند.

او بیان کرد: امام راحل، فقیه و روحانی مجاهدگر بودند و با اندیشه و تفکر انقلابی خود حرکت بی‌نظیری را رقم زدند، ‌در بیان تاریخی و الهی فرمودند «نباید انقلاب در دست نااهلان بیفتد»؛ اگر انقلاب در دست این افراد بیفتد، چون اعتقادی به دین، ارزش‌های اسلام و انقلاب ندارند به نظام، کشور و انقلاب ضربه خواهند زد.

 وی مسئله امامت را مهمترین موضوعات دین برشمرد و گفت: اگر امامت نبود، سایر مسائل هم شکل نمی‌گرفت و به همین دلیل نقش ولایت در هدایت بشر بسیار اثر گذار است.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: دشمنان هم به تاثیرگذاری امامت پی‌برده و دست به هر کاری زدند تا امامان را از پیش رو بردارند و بتوانند راحت حکومت کنند؛ آنها اقدامات وسیعی برای به شهادت رساندن حضرت ولی عصر(عج) انجام داده‌اند، ولی خدا نخواست دشمنان موفق شوند و آن حضرت را از نظرها غایب کرد تا درموقع مقرر ظهور کنند.

وی بیان کرد: در زمان غیبت امام معصوم(ع)، هدایت جامعه اسلامی به دست ولی فقیه جامعه الشرایط مدیر، مدبر، شجاع و آگاه به زمانه واگذار شده است.

این مرجع تقلید ادامه داد: انقلاب به راحتی بد دست نیامده است، خیلی از جوانان برای پیروزی انقلاب از جان و خون گذشتند تا انقلاب به ثمر نشست، بنابراین حفظ آن بر همه آحاد لازم و ضروری است.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: انقلاب، جامعه اسلامی را از استبداد و ظلم نجات داد؛ باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج داد، باید ارکان، اهداف و ثمرات و آسیب‌های که انقلاب را تهدید می‌کند را شناخت این انقلاب ارکانی چون اسلام، مردم و ولی فقیه دارد و نباید ازاین ارکان به راحتی گذشت

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید