جدیدترین اخبار
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵ اقتصادی کد خبر :10134

خودرو بدون گزارش کیفی هندوانه دربسته است!

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: وقتی گزارش کیفیت خودروهای داخلی به صورت سانسور شده و گزینشی منتشر می‌شود مصرف‌کنندگان ناچارند خودروی مورد نیاز خودرو را بدون شناخت و آگاهی و مانند یک هندوانه دربسته انتخاب کنند.

حسن کریمی سنجری در واکنش به محدودسازی انتشار عمومی گزارش‌های ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، اظهار کرد: سانسور گزارش کیفی خودروهای داخلی ریشه در انحصاری بودن بازار خودروی ایران دارد.

وی با بیان اینکه در شرایطی که بازار خودرو انحصاری است قدرت اعمال نفوذ خودروسازان افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: نمونه این اعمال نفوذ نیز سانسور گزارش کیفیت خودروهای داخلی است که اتفاق افتاده است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: وقتی در گزارش کیفی خودروهای داخلی تنها تعداد ستاره‌های کیفی خودروها اعلام و نمرات منفی حذف می‌شود قدرت انتخاب درست از مصرف‌کننده گرفته می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که خودروهایی که تعداد ستاره یکسان دارند مطمئنا از نظر وضع کیفی و ایمنی و رفاهی با یکدیگر شبیه نیستند و تفاوت‌ها و ایرادهای مختلفی دارند که از طریق همین نمرات منفی مشخص می‌شود.

کریمی سنجری با بیان اینکه وقتی تنها تعداد ستاره‌های کیفی خودروها منتشر می‌شود مصرف‌کنندگان ناچارند محصول مورد نیاز خود را مانند یک هندوانه دربسته انتخاب کنند، تصریح کرد: خودروسازانی که برای سانسور گزارش کیفی خودروها اعمال فشار کرده‌اند بهتر است به جای این کار در جهت بهبود و ارتقای کیفیت محصولات خود حرکت کنند.

 شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برخی از بخش‌های گزارش‌های ماهانه ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی از جمله نمره منفی خودروها را که مربوط به وضعیت شاخص‌های ۹ گانه‌ای همچون وجود سر و صدای اضافی، نفوذ آب و غبار در خودرو، وضعیت تزئینات داخلی، کیفیت رنگ و ایرادات بدنه خودرو است از نسخه عمومی این گزارش‌ها حذف کرده است.

در پیگیری علت این موضوع نیز شنیده شد که اعمال فشار یکی از خودروسازان کوچک مونتاژکننده خودروهای چینی باعث محدود شدن گزارش‌های عمومی ارزیابی کیفی خودروهای داخلی شده است.

پیش از این با ارزیابی نمرات منفی خودروهای داخلی، گزارش‌هایی درباره ایرادات کیفی خودروهای در حال تولید از جمله درباره وجود مشکل نفوذ آب و گرد و غبار در برخی خودروهای داخلی شامل “سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا، تیبا هاچ‌بک (محصولات سایپا)، سمند تبریز (محصول ایران خودرو) و ام‌وی‌ام ۵۵۰ (محصول خودروسازی مدیران) ” منتشر شده بود.

وبگردی

روی خط خبر

  • برنامه بانک مرکزی برای ارائه مدل‌ جدید پرداخت با تلفن همراه
  • تسویه ۴۲ میلیون دلار بدهی نفتی سریلانکا به ایران
  • نیویورک تایمز: سفیر آمریکا از ۲۰۱۹ در قدس مستقر می‌شود
  • شاهزاده قطری تحت بازداشت امارات: نزدیک بود خودکشی کنم!
  • بودجه ۹۷ شهرداری اول بهمن تقدیم شورای شهر می‌شود
  • ارائه طرح جدیدی در کنگره آمریکا برای سخت‌تر کردن مفاد برجام
  • روایتی جدید از ردپای احمدی‌نژادی‌ها در اغتشاشات اخیر
  • کاهش ۹۰ درصدی شماره‌گذاری موتورسیکلت در کشور
  • سند پلاسکو می‌تواند مبنای حمایت از بازماندگان حادثه سانچی باشد
  • بخشنامه جدیدآخوندی قانونی است؟/نظام مهندسی:وزیرچنین اختیاری ندارد
  • رهبر انقلاب مشکلات را پذیرفتند؛ شما نمی‌خواهید به ضعف عملکرد خود اشاره کنید؟!‌
  • افشای گوشه دیگری از فساد امرای سعودی
  • جدال لفظی ترامپ با رئیس دفتر کاخ سفید بر سر دیوار مرزی با مکزیک
  • اسپانیا، آلمان و ایتالیا؛ مثلث سرمایه‌گذاران پسابرجام
  • شما را به اعدام محکوم می‌کنم!
  • پاسخ تلویحی علم‌الهدی به روحانی
  • مهاجرت از تهران، زنگ خطری برای مدیران
  • گلوله باران شدید عفرین از سوی نیروهای ترکیه
  • جابری انصاری به روسیه رفت/ رایزنی درباره کنگره گفتگوی ملی سوریه
  • کاهش ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بودجه صدا و سیما در لایحه پیشنهادی دولت
  • کاهش خرید نفت هند از ایران سیاسی نیست/فقدان دیپلماسی درصادرات گاز
  • ربات ها به محل غرق شدن سانچی رسیده اند/ آتش کشتی را مچاله کرد
  • معادلات چندمجهولی آلودگی هوا/این گره‌های کور دندان می‌خواهد
  • روایت بازیگر زن معروف از بایکوت و آزار دیدن پس از یک بازی سیاسی
  • تخریب مسجد چند صدساله در مشهد برای رفع مزاحمت از یک مال!
  • “ام.اس” ناتوان کننده نیست/با “شاد زیستن” آن را کنترل کنید
  • باران کوثری، فوتبالیست شد /عکس
  • مهاجرت از تهران، زنگ خطری برای مدیران
  • اگر پیامبر بود خودش می‌رفت ببینید چرا کارخانه‌ها تعطیل شده‌اند
  • اسراییل پس از گذشت ۶ ماه رسما از اردن عذرخواهی کرد