وزیر بهداشت:

خدمت به مردم و شاد کردن آنان باید در دستورکار و اولویت‌های مسئولین باشد

    کد خبر :318331

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سرمایه گذاری در استان کردستان را به دلیل دارا بودن مرز مشترک با کشور عراق، یک فرصت مغتنم دانست و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بخش درمان و پزشکی کردستان دارای توجیه اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، سیدحسن هاشمی روز جمعه 15 تیر در آیین بهره‌برداری از بیمارستان 98 تخت‌خوابی شهرستان بانه، با اشاره به اینکه افتتاح بیمارستان رازی شهرستان بانه در راستای کسب رضایت مردم این شهرستان در حوزه سلامت و بهداشت است، اظهار کرد: راه‌اندازی پروژه‌های درمانی در شهرستان بانه می‌تواند بستری را فراهم سازد که از طریق آن استان‌های کُردنشین کشور عراق هم از این مزیت درمانی بهره‌مند شوند.

وی افزود: خدمت به مردم و شاد کردن آنان باید در دستور کار و اولویت‌های مسئولین باشد.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه باید نقش و وظیفه‌ای را که بر عهده گرفته‌ایم به بهترین شکل ممکن انجام دهیم، گفت: همگی باید به نحوی عمل کنیم که شائبه‌ای از قدرت و منفعت شخصی در ذهن، رفتار و عمل‌مان وجود نداشته باشد.

وی با ذکر اینکه حوزه سلامت یک حوزه تأثیرگذار است، ادامه داد: مردم شاید مشکلات را تحمل کنند و کمبودها را بپذیریند اما باید توجه داشت که حوزهٔ بهداشت و درمان از آنجا که با سلامت مردم در ارتباط است اهمیت زیادی داشته و اگر کاستی‌ها در هر زمینه‌ای قابل تحمل باشد، در این زمینه قابل پذیرش نیست.

هاشمی با اعلام اینکه بیمارستان 98 تخت‌خوابی شهرستان بانه با 24 سال تأخیر افتتاح می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه دولت همت خود را به کار بسته است تا افتتاح پروژه‌ها را سرعت بخشیده و زمینه خرسندی مردم را فراهم سازد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بیمارستان سقز نیز امروز افتتاح می‌شود، نوید افتتاح بیمارستان سوم با همکاری بخش خصوصی را داد و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه بهداشت با توجه به جایگاه علمی پزشکان، متخصصین، پرستاران، ماماها و کادر درمانی و بهداشتی کشور یک سرمایه‌گذاری زودبازده و سودآور است.

وی سرمایه گذاری در استان کردستان را به دلیل دارا بودن مرز مشترک با کشور عراق، یک فرصت مغتنم دانست و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بخش درمان و پزشکی کردستان دارای توجیه اقتصادی است.

هاشمی با بیان اینکه در تحریم‌ها بخش پزشکی متحمل آسیب‌های زیادی شده است، خاطرنشان کرد: ما قبلاً هم با چنین تحریم‌هایی مواجه بوده‌ایم که خوشبختانه با وحدت از بحران‌های سخت عبور کرده‌ایم.

گفتنی است، وزیر بهداشت پیش از این مراسم و در ابتدای ورود به شهرستان بانه کردستان، با حضور در منزل شهیدان “قادر خان زاده ” با این خانواده که 6 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند، دیدار و گفتگو کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید