ازبکستان می تواند ناظر مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی شود

    کد خبر :412485

رئیس مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی در دیدار با رئیس مجلس سنای ازبکستان گفت: ازبکستان می تواند در مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی، ناظر شود.

«ویاچسلاو والودین» رئیس مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی در دیدار با «نعمت‌الله یولداش‌اف» رئیس مجلس سنای ازبکستان گفت: ازبکستان می تواند در مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی ناظر شود.

«والودین» اظهار داشت: کشور شما می تواند در چارچوب مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی به عنوان کشور ناظر حضور پیدا کند.

هم اکنون پارلمان ملی صربستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس ملی اتحاد بلاروس و روسیه مقام ناظر در مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی را دارند.

به گفته «ویاچسلاو والودین»، در چارچوب این فرمت نمایندگان پارلمان ها می توانند مسائل قانونی حل و فصل مشکلات امنیت و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و امکانات تصویب قوانین در این زمینه هارا بررسی کنند.

علاوه بر این، در چارچوب این دیدارها «ویاچسلاو والودین» سفر خود به ازبکستان را که ممکن است در سال 2019 میلادی انجام گیرد، تایید کرد.

به گزارش فارس ،از جمله این نهادها، سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 1992 و با مشارکت کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان تشکیل شد.

این کشورها در سال 2002 تصمیم گرفتند، این سازمان را به یک ائتلاف نظامی تبدیل کنند. بعدها کشورهای گرجستان، آذربایجان و ازبکستان از آن جدا شدند. این سازمان در دوم دسامبر 2004 به عنوان عضو ناظر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پذیرفته شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید