فناوری آینه‌ی هوشمند نیسان، هماهنگ با دوربین عقب

    کد خبر :95125

نیسان آینه‌ی هوشمند معرفی کرده است که از سال آینده، وارد چرخه‌ی تولید می‌شود.

آینه هوشمند نیسان، برای اولین با بر روی شاسی‌بلند آرمادا مدل ۲۰۱۸ نصب می‌شود. در ویدئویی که توسط نیسان منتشر شده است، بی‌فایده بودن آینه‌های معمولی، به هنگام حمل بار در صندوق شاسی‌بلندها را شاهد هستیم. مدیران نیسان می‌گویند که با این آینه‌ی جدید می‌توان بدون توجه به سرنشینان قد بلند در صندلی‌های عقب،یا وسائلی که در صندوق گذاشته می‌شود، به پشت خودرو دید داشت.

 

در این آینه می‌توان بین دو حالت استاندارد که در تمام خودروها وجود دارد، و حالت استفاده از دوربین نصب شده در عقب خودرو تغییر وضعیت داد. با سوئیچ به حالت دوربین، آینه تبدیل به یک نمایشگر LCD می‌شود که از طریق دوربین عقب، به پشت خودرو دید داشت.

آینه هوشمند (I-RVM)، در سال ۲۰۱۴ توسط نیسان به عنوان جایگزین آینه‌های معمولی معرفی شد. تعویض حالت در این آینه، با کلیدی که در زیر آن تعبیه شده است، انجام می‌شود.

 

دوربین این آینه بسیار با دقت و دارای زاویه باز است که نسبت ابعاد آن، برخلاف نسب ابعاد ۴:۳ یا ۱۶:۹ در آینه‌های معمولی،تقریبا ۴:۱ است. اندازه آینه بر اساس قوانین فدرال آمریکا شکل گرفته است، تا هم از قوانین پیروی کند و هم برای مصرف کنندگانی که مدت‌هاست از آینه‌های معمولی استفاده می‌کنند راحت باشد.

مدیران نیسان می‌گویند که طرح ساختار این آینه به طور ویژه برای جلوگیری از هم پوشانی تصاویر طراحی شده است که البته جزئیات این عمل را توضیح نداده‌اند

آینه I-RVM برای اولین بار در نسخه پلاتینیوم نیسان آرمادا مدل ۲۰۱۸، که با قیمتی حدود ۶۱ هزار و ۵۹۰ دلار عرضه می‌شود، کار گذاشته خواهد شد. مدل آرمادا نیسان، در آسیا به نام پاترول عرضه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید