داروخانه‌ها اجازه دارو فروشی اینترنتی ندارند

    کد خبر :94960

دبیر انجمن داروسازان تهران فروش دارو گفت: طبق قانون، عرضه دارو و مکمل‌ها به صورت اینترنتی ممنوع است.

محمدرضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران ؛ با اشاره به اینکه طبق قانون، عرضه دارو به صورت اینترنتی ممنوع است؛ گفت: هیچ داروخانه‌ای حق ندارد داروی مورد نیاز بیماران را به شکل اینترنتی عرضه کند.

وی با اشاره به اینکه هر داروخانه‌ای به صورت اینترنتی اقدام به فروش دارو کند، تخلف کرده است؛ افزود: باید توجه کرد همه افرادی که در سایت‌های غیر قانونی، شبکه‌های مجازی و غیررسمی که در خارج از کشور طراحی می‌شوند و نوعی عرضه یک طرفه دارند، دارو و مکمل‌هایی را به صورت اینترنتی به فروش می‌رسانند همه آن‌ها تبلیغاتی نادرست و گمراه کننده هستند.

به گفته وی عرضه دارو از طریق فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای برای مردم مخاطره‌آمیز است و سلامت آنها را تهدید می کند.

دبیر انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه این شبکه‌ها و فضا‌های مجازی بر روی مسائلی دست می‌گذارند که هر جامعه‌ای به آن علاقه‌مند است، تصریح کرد: مصرف این داروها سلامت مردم را تهدید می‌کنند، بنابراین افراد باید آگاه باشند که به هیچ وجه برای تهیه دارو‌های مورد نیازشان به شبکه های مجازی مراجعه نکنند.

دری با تاکید بر اینکه تنها مرجع رسمی عرضه و فروش دارو؛ داروخانه‌ها هستند، یاد آور شد: داروخانه تنها جایگاهی است که همه کالاهایش از فیلتر سازمان غذا و دارو می‌گذرد و اصولا تمامی دارو‌ها به ویژه دارو‌های وارداتی دارای برچسب‌هایی هستند که بیانگر اصالت و سلامت دارو است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید